تبلیغ‌کننده‌ها توییتر را نقره داغ کردند

بیش از 500 تبلیغ‌کننده تصمیم گرفته‌اند در توییتر هزینه نکنند که این امر باعث کاهش 40 درصد درآمد شبکه اجتماعی شده است.
تصویر تبلیغ‌کننده‌ها توییتر را نقره داغ کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، بیش از 500 تبلیغ‌کننده توییتر از زمان تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک در سال میلادی گذشته، پرداخت هزینه برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی را متوقف کرده‌اند. با توجه به این شرایط، گفته شده که درآمد روزانه این شرکت در 17 ژانویه 40 درصد کمتر از همین زمان مشابه در سال گذشته بوده است.

اولین بار این خبر توسط، «زوئه شیفر»، گزارشگر نشریه پلتفرمر منتشر شد که در توییتر از کاهش 40 درصدی درآمد توییتر نسبت به سال گذشته خبر داده است. در حالی که این گزارش توسط نشریه رویترز نیز منتشر شده، اما توییتر هنوز به طور رسمی نسبت به آن واکنشی نشان نداده و گزارش مالی این شرکت هنوز منتشر نشده است.

کاهش درآمد تبلیغاتی توییتر

در همین حال، سایت خبری اینفورمیشن اطلاع‌رسانی کرد که به کارکنان توییتر گفته شده که بیش از 500 تبلیغ‌کننده برتر این پلتفرم، از زمانی که ایلان ماسک آن را در ماه اکتبر خریداری کرد، هزینه‌های خود را متوقف کرده‌اند.

تبلیغات منبع اصلی درآمد توییتر محسوب می‌شود که بیش از 90 درصد از درآمد 5.1 میلیارد دلاری آن در سال 2021 را به خود اختصاص داده است. با این حال، مشتریان مهمی از جمله آئودی و فایزر پس از خرید 44 میلیارد دلاری مدیرعامل تسلا، تبلیغات در آن را متوقف کرده‌اند.

از زمانی که ماسک در اکتبر سال گذشته مدیریت توییتر را به دست گرفت، تبلیغ‌کنندگان شرکت در واکنش به اخراج هزاران نفر از کارمندان آن و عجله این میلیاردر در کسب درآمد با معرفی یک سرویس پولی که منجر به جعل هویت شرکت‌ها توسط کلاهبرداران شد، از توییتر فاصله گرفتند.

این موضوع در حالی اعلام شده که توییتر در چند وقت گذشته راه‌هایی را برای افزایش درآمد خود امتحان کرده است. از جمله این روش‌ها می‌توان به فروش حق اشتراک یک‌ساله توییتر بلو با تخفیف 12 درصدی و فروش نام‌های کاربری از طریق یک مزایده آنلاین اشاره کرد.

منبع: دیجیاتو

458699