ازدواج با زن بچه دار چه باید و نبایدهایی دارد؟

ازدواج با زن بچه دار مشکلاتی دارد که راه حل آنها را به شما در این مقاله می گوییم.
تصویر ازدواج با زن بچه دار چه باید و نبایدهایی دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ازدواج با زن بچه دار مناسب هر کسی نیست، شما باید رابطه خوبی با بچه ها داشته باشید و بتوانید به فرزند همسرتان اهمیت بدهید تا بتوانید زندگی موفقی بسازید. برای داشتن یک ازدواج موفق فاکتورهای زیادی را باید نظر بگیرید که مهم ترین آن ها میزان هماهنگی روحیات و سازگاری دو نفر با هم است. ازدواج مسئله ای پیچیده است و زمانی که پای بچه های در میان باشد پیچیده تر می شود.

برای ازدواج با زن بچه دار باید دقت بیشتری داشته باشید به خصوص به روحیات خودتان و نحوه کنار آمدنتان با بچه ها باید توجه کنید و صرف علاقه بین دو نفر اقدام به ازدواج نکنید چون در این بین احساسات بچه ها هم اهمیت پیدا میکند و در صورتی که نتوانید به درستی با بچه ها کنار بیایید ، ازدواج خوبی نخواهید داشت.

نکاتی که باید قبل ازدواج با زن بچه دار در نظر بگیرید

اگر تصمیم به ازدواج با یک زن بچه دار گرفته اید باید بدانید که برای یک مادر ، بچه ها همیشه برای او در اولویت هستند و به عنوان مادر ، وظیفه دارد نیازهایشان را تامین کند و نیازهای فرزندانش را بر نیازهای رابطه اش مقدم میدارد. اگر میخواهید وارد این جمع خانوادگی شوید باید بتوانید برای تامین نیازهای فرزندان همسرتان اولویت قائل باشید و به آن ها اهمیت بدهید.

زمان ملاقات شما با بچه ها بستگی به صلاحدید مادرشان دارد ، ممکن است شما در مراحل اولیه رابطه با بچه ها اشنا شوید یا مادرشان صلاح بداند کمی صبر کند تا دوام و ثبات شما در رابطه را ارزیابی کند.

موفقیت ازدواج شما با زن بچه دار در گرو برقراری رابطه خوب بین شما و بچه ها است و اگر بچه ها نتوانند شما را بپذیرند با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد.

سایر موارد که برای ازدواج با زن بچه دار باید در نظر بگیرید عبارتند از :

ارتباط با همسر سابق

اگر همسر سابقش فوت نشده باشد احتمال حضور پدر بچه ها در زندگی شما زیاد است ، به هر حال بچه نیاز به حضور پدرشان دارند و مسائل زیادی در رابطه با فرزندن پیش خواهد آمد که نیاز به مشورت دو نفرشان خواهد داشت. مسائلی از جمله مخارج بچه ها ، مسائل تربیتی و مدرسه بچه ها نیاز به مشورت با پدرشان دارد.

اگر تحمل دیدن شوهر سابق همسرتان را نداشته باشید و تصور کنید رابطه ای عاطفی بینشان برقرار است یا حسادت کنید زندگی با چنین زنی برایتان سخت خواهد شد.

قبول مسئولیت پدر خواندگی

زنی که میخواهد با شما ازدواج کند و تصمیم گرفته از فرزندانش نگهداری کند مسلما میخواهد خانواده خوبی برای فرزندانش بسازد و از شما توقع دارد که مانند یک پدرخوانده مسئولیت پذیر رفتار کنید. آیا میتوانید از روز اول ازدواج نقش سرپرستی و پدرخوانده شدن را بپذیرید؟ آیا به اندازه کافی به فرزندان او علاقمند هستید که رفتار خوبی با آن ها داشته باشید؟

فرزندان او چه احساسی نسبت به شما دارند

برای ازدواج با زن بچه دار ، شناخت فرزندانش به اندازه شناخت خودش اهمیت دارد اگر نتوانید قبل از ازدواج دل بچه ها را بدست آورید و ارتباط خوبی با آنها برقرار کنید و به امید بهتر شدن شرایط در آینده ، ازدواج کنید ، مسیر بسیار سختی پیش رویتان خواهد بود.

بهتر است قبل از ازدواج سعی کنید علاقه فرزندان را به خودتان جلب کنیدو در صورت نیاز از یک مشور کمک بگیرید در غیر اینصورت از فکر ازدواج با زن بچه دار بیرون بیایید چرا که در آینده زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سعی نکنید جای پدر بچه ها را بگیرید

یکی از اشتباهاتی که مردان در ازدواج با زن بچه دار مرتکب می شوند این است که ادای پدر بودن را برای بچه ها در می آورند و میخواهد جای پدرشان را بگیرند. ازدواج با یک زن بچه دار از شما پدر نمی سازند ، شما فقط پدرخوانده بچه ها محسوب می شوید و نقشتان با پدر واقعی آن ها متفاوت است.

تلاش برای گرفتن جای پدر بچه ها میتواند باعث ایجاد تعارض بین شما شود و بیشتر از بچه ها دورتان کند. به جای این که بخواهید مثل پدرش رفتار کنید کافیست مانند یک دوست با او همراه شوید.

آیا خودتان فرزند می خواهید؟

آیا تمایلی به بچه دار شدن دارید؟ چه تعداد بچه میخواهید؟ ممکن است همسرتان به تعداد دلخواهش بچه داشته باشند و نخواهد فرزند دیگری به دنیا بیاورد و در صورتی که نظرتان در مورد فرزند مشترک یکسان نباشد به مشکل خواهید خورد.

قبل از ازدواج حتما در مورد تعداد فرزندان مشترک و زمان بچه دار شدن توافق کنید و به خاطر کششی که به او احساس می کنید از خواسته هایتان نگذرید. این خواسته ها مدتی بعد از ازدواج دوباره زنده می شوند و آن زمان جلب موافقت همسرتان کار بسیار سخت تری خواهد بود.

توانایی مدیریت مشکلات

ازدواج با زن بچه دار به تعداد فرزندان بیشتر می شود. همسرتان توقع دارد با فرزندانش رابطه خوبی داشته باشید و مسئولیت های زندگی افراد بیشتری روی دوش شما خواهد بود.

راضی کردن خانواده تان هم میتواند مشکلی جدی تر باشد.

نگاه جامعه به ازدواج شما هم مشکل دیگری خواهد بود.

قضاوت های نابه جای مردم ، عدم حمایت و نگاه های مردم شاید برایتان بسیار طاقت فرسا شود و به مرور شما را پشیمان کند.

اگر توانایی حل مشکلات و جلب رضایت خانواده را نداشته باشید ، بهتر است پا پیش نگذارید یا به این فکر کنید که بدون حمایت خانواده آیا از پس مسئولیت های زندگیتان برخواهید آمد یا خیر ؟

ازدواج با زن بچه دار برای چه کسانی اشتباه است؟

اگر نشانه های زیر را در رفتار خود می بیند ، ازدواج با زن بچه دار برای شما مناسب نیست و نباید مرتکب چنین اشتباهی شوید :

- از بچه ها متنفرید به خصوص بچه های او

- توانایی برقراری رابطه عاطفی با بچه ها را ندارید.

- تمایلی به قبول مسئولیت مالی و عاطفی فرزندان او را ندارید.

- توان مقابله با دیدگاه خانواده و جامعه نسبت به ازدواجتان را ندارید.

- حس حسادت در وجودتان دارید.

- قصد دارید بعد از ازدواج همسرتان را از فرزندانش دور کنید.

منبع:بیتوته

458667