رییس سازمان حج و زیارت از وزیر راه و شهرسازی چه درخواستی داشت؟

سیدصادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت از وزیر راه و شهرسازی خواستار صدور دستور از سرگیری پرواز شرکت‌های هواپیمایی کشورمان برای اعزام زائران به سوریه شد.
تصویر رییس سازمان حج و زیارت از وزیر راه و شهرسازی چه درخواستی داشت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدصادق حسینی اظهار داشت: باوجود تعامل و همکاری بسیار خوب مسولان سوری و حذف تمامی هزینه‌های هواپیماهای ایرانی (لندیک و هندلیک) عذر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای عدم پرواز به سوریه مورد تحریم قرار گرفتن احتمالی است که می‌گویند اگر تحریم شویم دیگر نمی‌توانیم به اروپا پروازی داشته باشیم.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: به همان طریق که شرکت‌های هواپیمایی عراق، پاکستان، افغانستان، بحرین و غیره نسبت به اعزام زائر به سوریه اقدام می‌کنند شرکت‌های هواپیمایی ما نیز می‌توانند در این عرصه فعالیت کرده و سبب خوشحالی زائران عاشق خاندان عصمت و طهارت شویم.

وی بیان داشت: با توجه به امضای تفاهمنامه سازمان حج و زیارت با مسولان سوری و زیرساخت‌های موجود در این کشور می توانیم سالانه ۱۲۰ هزار زائر ایرانی را به دمشق اعزام کنیم.

حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون در زمینه اسکان و پذیرایی از زائران ایرانی مشکلی در سوریه وجود ندارد، اظهار داشت: براساس اعلام مسولان عراقی ماهانه حدود ۱۰۰ پرواز برای اعزام زائران به سوریه انجام می گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از وزیر راه و شهرسازی شخصا می خواهم با دستور خود شرکت‌هایی هواپیمایی را ملزم به پرواز به سوریه برای اعزام زائران کنند، گفت: تاکنون هیچ‌یک از شرکت‌های پروازی همسایه ما برای اعزام زائر به سوریه تحریم نشده‌اند.

منبع: ایرنا

458526