اطلاعیه سازمان حج و زیارت درباره سفرهای اربعین

سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت کشور عراق و لغو اعزام زائران اطلاعیه ای صادر کرد.
تصویر اطلاعیه سازمان حج و زیارت درباره سفرهای اربعین

به گزارش سایت خبری پرسون، در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اهتمام سازمان حج به موضوع امنیت و سلامت زائران و وجود پیوست امنیتی به کاروان‌های تحت نظارت این سازمان، تمام زائرانی که با کاروان‌های حج و زیارت به عراق سفر کرده‌اند در سلامت کامل هستند و تدابیر لازم برای بازگشت آن‌ها نیز به عمل خواهد آمد.

با توجه به ناآرامی‌های پدید آمده در برخی شهرهای کشور دوست و برادر عراق و محدودیت‌های اعمال شده از سوی مسؤولان این کشور، تمام اعزام‌های این سازمان از مرزهای زمینی و هوایی موقتاً و تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

تمام زائران ایرانی عتبات عالیات که در قالب کاروان‌های زیارتی مشرف شده‌اند، در حال حاضر در امنیت و سلامت هستند و ان‌شاالله تحت تدابیر امنیتی به میهن اسلامی بازمی‌گردند و در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد.

ضمنا تاکید می‌شود ازسرگیری اعزام‌ها به رفع ناآرامی‌ها، ایجاد آرامش و برقراری شرایط پایدار در کشور عراق منوط است، به‌گونه ای که سازمان حج و زیارت از امنیت و سلامت زائران اطمینان حاصل کند.»

سازمان حج و زیارت همچنین درباره سفر اربعین نیز اعلام کرد: «تا ظهر روز سه‌شنبه هشتم شهریورماه بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد نیز ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر نام‌نویسی خود را قطعی کرده‌اند و با پرداخت هزینه بیمه، در زمان تشرف تحت پوشش بیمه‌ای قرار خواهند داشت.

بدیهی است که نام‌نویسی در سامانه سماح همچنان ادامه دارد و زمان بازگشایی مرزها و امکان تشرف زائران از طریق ستاد مرکزی اربعین اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

ستاد اربعین نیز با توجه به بسته شدن مرزهای زمینی ایران و عراق از زائران عتبات و کسانی که قصد سفر به عراق را دارند، درخواست کرد به مرزهای زمینی مراجعه نکنند. سازمان هواپیمایی نیز از توقف پروازهای عراق خبر داده است.

منبع: ایسنا

413679