تحولات جنگ رسانه‌ای از زبان معاون صدا و سیما

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما به ارائه توضیحاتی درباره تبدیل جنگ ابزارها به جنگ افکار پرداخت.
تصویر تحولات جنگ رسانه‌ای از زبان معاون صدا و سیما

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: امروز جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده و رسانه مهم‌ترین کانون توجه در این حوزه است.

، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان امروز در مرکز اجتماعات این سازمان برگزار شده و "یوسف افشارنیا" به جای" بهرام عبدالحسینی" به عنوان مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان منصوب شد.

در این مراسم حسن عابدینی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار داشت: امروز جنگ ابزار به جنگ تفکر تبدیل شده و رسانه مهم‌ترین کانون توجه در این حوزه است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور افزود: همان‌طور که دیدید نظام سلطه در طی 63 روز همه توان خودش را به کار گرفت و پیچیده‌ترین،گسترده‌ترین و حرفه‌ای‌ترین عملیات روانی تاریخ را بر ضد نظام جمهوری اسلامی تدارک دیدند و چگونه از ابزار رسانه استفاده کردند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما متذکرشد: آنچه‌که باعث شد دشمن نتواند به اهداف خود برسد،ویژگی‌های شاخصی است که در نهاد جمهوری اسلامی وجود دارد، حوزه نفوذ جمهوری اسلامی امروز از دامنه‌های هیمالیا تا سواحل مدیترانه سرش پیدا کرده و 5 راهبرد اصلی آمریکایی‌ها را طی دو دهه گذشته شکست داده است.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمن برای تجزیه کشور، تصریح کرد: پنتاگون نقشه‌های تجزیه منطقه را منتشر کرد اما جمهوری اسلامی مانع این اتفاق شد و از شروع جنگ مذهبی در منطقه غرب آسیا جلوگیری کرد. دشمن مدعی که جنگ شیعه و سنی و دیگر مذاهب تا سی سال در این منطقه ادامه خواهد داشت اما این اتفاق رخ نداد.

عابدینی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد کمربند امنیتی برای رژیم صهیونیستی بود، گفت: امروز منطقه صهیونیستی ناامن‌ترین منطقه غرب آسیا است و گروه‌های مقاومت نمی‌گذارند که امنیت در این سرزمین شکل بگیرد. اسرائیل مانند غده سرطانی است که اگر امنیت پیدا کند همه سلول‌های منطقه ما را از بین خواهد برد.

وی اضافه کرد: دشمن عراق و افغانستان را اشغال کرد و مدعی بود که پدید آورنده دولت_ملت است،دستاورد اشغال 20 ساله افغانستان و عراق چه بود؟ دشمن مدعی صداقت و شفافیت و صلح‌طلبی است اما تمام اتفاقاتی که طی بحران‌های اخیر کشور به وجود آورد،مبتنی بر دروغ بود و دیدید که چگونه چادر از سر زن‌ها کشیدند و نیروهای حافظ امنیت را به شهادت رساندند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: آنچه امروز اتفاق افتاده ثمره مجاهدت امت اسلامی است، یکی از مقامات مصر می‌گوید که ایدئولوژی ایرانیان شکست ناپذیر است چون در ایدئولوژی ایرانیان در همه سطوح اهل بیت حضور دارند.

وی با بیان اینکه در ایدئولوژی ایرانیان اسطوره زن حضور دارد، افزود: در کمتر مکتبی شاهد حضور اسطوره زن هستیم اما حضرت زهرا(س)، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س) اسطوره‌هاو الگوی زنان ما هستند. همچنین این مقام مصری معتقد است که در تفکر و ایدئولوژی ایرانیان بن بست وجود ندارد چون مرجعیت شیعه مبتنی بر زمان و مکان است همان طور که فتوای مرجعیت دمار از روزگار داعش و حامیانش درآورد.

عابدینی با بیان اینکه ایدئولوژی ایرانیان به منجی اعتقاد دارد، گفت: ما منتظر ظهور امام زمان (عج) هستیم تا روزی بیایند و دنیا را پر از عدل کنند. بنابراین ما به پیروزی امیدواریم چون این وعده الهی است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی در عصر تحول دو ویژگی مهم دارد، متذکر شد: رسانه ملی باید عدالت محور و عدالت‌گستر بوده و بر پایه هویت‌محوری فعالیت کند و مرکز اصفهان هر دو ویژگی را دارد. مگر می‌شود اسم اصفهان را آورد و یاد و خاطره شهدای این شهر را مدنظر قرار نداد؟ البته مرکز اصفهان بخشی از تصویرسازی در حوزه هنر، اندیشه و فقاهت، صنایع دستی و گردشگری و حکمرانی را بر عهده دارد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: امروز رسانه پیشگام مبارزه با جنگ نرم است و از همه مسئولان کشور و استان درخواست می‌کنم تا با حمایت از رسانه، کمک کنند که شرایط به نحو شایسته‌ای پیش برود.

عابدینی اضافه کرد: ما در مقطعی هستیم که مراکز استانی باید یک برش از مرکز ملی باشند و امروز اصفهان می‌تواند در این مسیر سرآمد سایر استان‌ها باشد.

وی ضمن قدردانی از " بهرام عبدالحسینی " و تبریک به "یوسف افشارنیا" گفت: افشارنیا سال‌ها در حوزه مدیریت کلان رسانه و سیما فعالیت داشته و جزو نیروهای بومی اصفهان است و کارنامه درخشانی دارد.

اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است

یوسف افشارنیا نیز در این مراسم گفت: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و مهد فرهنگ ایران اسلامی است، مهد مشاهیر، فرهیختگان، ادبا، شعرا و بزرگان بوده و خون اصفهان در حیات ایران اسلامی همواره خروشان و جوشان است.

وی افزود: اصفهان مهد سرداران بزرگی همچون شهید خرازی، شهید همت و شهید حججی بوده و شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت زیادی تقدیم کشور کرده است.

مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: در دوره تحول رسانه ملی،رو شعار محوری هویت‌محوری و عدالت‌گستریرکلید تحقق سند تحول رسانه ملی است و مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید کرده و یکی از آرمان‌های انقلاب است.

وی اضافه کرد: اصفهان ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد و می‌تواند تبدیل به ترازی برای تحقق شعار هویت‌محوری باشد و تنوع جغرافیایی و بافت جمعیتی استان می‌تواند محل عینیت پیدا کردن شعار عدالت‌گستری باشد.

افشارنیا با بیان اینکه رسانه استانی خانه دوم نخبگان همه چهره‌های شاخص فعالان جبهه فرهنگی انقلاب است، گفت: رسانه استانی باید با حضور در همه نقاط استان و نمایش جمهور مردم در قاب تلویزیون و امواج رادیویی عدالت‌محوری را به نمایش بگذارد.

وی متذکر شد: صدا و سیمای مرکز اصفهان با تکیه بر گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری برای چهل سال دوم ابلاغ فرمودند، رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و محلی برای نیروهای جوان و انقلابی خواهد بود و در شان مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان فعالیت خواهد کرد. صدا و سیمای مرکز اصفهان رسانه همه مردم استان بوده و پژواک صدای مردم است.

منبع:تسنیم

458148