اختصاص بیش از 3 میلیارد تومان به ماداران و کودکانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: درراستای کمک به مادران و کودکانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند مبلغ بیش از 3 میلیارد تومان از سوی خیران در استان فارس اهدا‌ء شد.
تصویر اختصاص بیش از 3 میلیارد تومان به ماداران و کودکانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اختصاص 3 میلیارد و 581 میلیون تومان و 11 هزارو 421 سبد غدایی از سوی خیران و محکومان جرائم نقدی در سال گذشته به مادران و کودکان قشر آسیب‌پذیر و کم درآمد که با مشکل سوء تغدیه روبه‌رو هستند.
عباس رضائیان زاده به مناسبت سیزدهمین بسیج ملی تغدیه اظهار داشت: توزیع هزارو 530 سبد غذایی در سال جاری، آموزش تغذیه و مقابله با حرکت از مسیر سنتی به سوی صنعتی و نیز آموزش استفاده صحیح از خوردن مواد غذایی مضر به دانش‌آموزان به عنوان سفیران خانواده از دیگر خدمات بهداشتی است.
وی بیان داشت: به علت کم تحرکی و خوردن غذاهای فست فود در طی 6 ماهه سال جاری، 17.2 درصد نوجوانان، 36.2 درصد جوانان، 56.7 درصد میانسال، 34.2 سالمندان و در نتیجه 56 درصد از افراد در فارس با اضافه وزن و چاقی روبه‌رو هستند.
وی تصریح کرد: اطلاعات ثبت شده در طی 6 ماهه اخیر 24 هزارو 957 در استان فارس دارای اضافه وزن پس از مراجعه به مراکز جامع سلامت و مشاوره از این تعداد 78 درصد وزن آنان کاهش پیدا کرده است.
معاون بهداشت سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: تهیه بسته‌های آموزشی مقابله با چاقی، تهیه مقاله‌های آموزشی تغذیه در وب سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آموزش تغذیه از سوی 118 کارشناس، حضور در مدارس، سبد غذایی برای حمایت از مادران باردار در روستا و مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار و کودکانی که وزن کم و سوء تغذیه دارند از جمله برنامه های اجرایی معاونت بهداشتی است.
رضائیان زاده ابراز داشت: سال گذشته در استان فارس 4.1 درصد کودکان دارای کم وزنی شدید، 3.48 قد کوتاه، 7.58 درصد لاغری و لاغری شدید، 20. 35 درصد در معرض اضافه وزن و 2.4 درصد مبتلا به چاقی هستند.
رضائیان زاده اظهار داشت: بیماری قلبی و عروقی، دیابت و سرطان عامل مرگ و میر در جامعه است.

457974