پایان دنباله «تخت گاز» با جنجال اخیر مجری پرحاشیه

پس از توهین جرمی کلارکسون» ـ مجری سابق برنامه «تخت گاز» درباره مگان مارکل احتمالا سرویس ویدئویی آمازون پرایم، ساخت دو مجموعه برنامه این مجری کهنه‌کار تلویزیون را دیگر تمدید نخواهد کرد.
تصویر پایان دنباله «تخت گاز» با جنجال اخیر مجری پرحاشیه

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ایندی‌وایر، درست یک ماه پس از اینکه «جرمی کلارکسون» ـ مجری سابق برنامه «تخت گاز» ـ با انتشار مطلبی در روزنامه سان با اظهارات توهین آمیز درباره مگان مارکل خشم همگان را برانگیخت، احتمالا سرویس ویدئویی آمازون پرایم، ساخت دو مجموعه برنامه این مجری کهنه‌کار تلویزیون را دیگر تمدید نخواهد کرد.

بر این اساس، سریال تلویزیونی «گرند تور» که در ایران با عنوان «سفر بزرگ» و دنباله مجموعه معروف «تخت گاز» شناخته می‌شود و همچنین مجموعه مستندی درباره مزرعه «جرمی کلارکسون» دیگر تمدید نخواهند شد. این بدان معناست که مجموعه «مزرعه کلارکسون» که فصل دوم آن در ۱۰ فوریه پخش می‌شود، احتمالاً در سال ۲۰۲۴ با عرضه فصل سوم از قبل سفارش داده شده به پایان می‌رسد، در حالی که مجموعه «گرند تور» پس از چهار قسمت ویژه که از سوی آمازون پرایم سفارش داده شده بود، به پایان می‌رسد.

پس از عذرخواهی «جرمی کلارکسون» برای مطالب خود سه روز پس از انتشار آن در توییتر، او در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم از «مگان مارکل» و همسرش شاهزاده هری عذرخواهی کرد و گفت «صحبت‌هایم شرم‌آور بود و عمیقا متاسفم.».

کلارکسون ماه گذشته، پس از پخش مستند جنجالی «هری و مگان» با انتشار مقاله‌ای در سان گفته بود که «مگان مارکل» را در سطح یک سلول می‌بیند و آرزو می‌کند که مردم در خیابان به او بی‌احترامی کنند و حتی بیش از «رز وست» قاتل زنجیره‌ای بریتانیایی از او متنفر است.

این مطالب بلافاصله با واکنش‌های شدید روبه‌رو شد و هری در مصاحبه با ITV آن را وحشتناک، آزاردهنده و بی‌رحمانه خواند و «امیلی کلارکسون» نیز صحبت‌های پدرش را در رسانه‌های اجتماعی محکوم کرد. سازمان استانداردهای مطبوعاتی مستقل بریتانیا رکورد ۲۱۰۰۰ شکایت در مورد این مطالب در روزنامه سان دریافت کرد و روزنامه سان یک هفته پس از انتشار آن عذرخواهی کرد.

«جرمی کلارکسون» پیش از این برنامه معروف «تخت گاز» (Top Gear) را برای شبکه بی‌بی‌سی می‌ساخت اما در پی درگیری او در صحنه فیلمبرداری با یکی از تهیه‌کنندگان، اخراج شد و کمپانی آمازون او را برای همکاری در یک مجموعه تلویزیونی مشابه با نام «گرند تور» دعوت کرد که از سال ۲۰۱۶ در چهار فصل به نمایش گذاشته شده است.

457677