ملزومات مورد نیاز برای آکواریوم های آب شور با آکوا رویال

آیا به دنبال راهی برای تغییر دکوراسیون منزل خود هستید؟ آیا میدانستید که فقط عوض کردن مبلمان یا خرید یک آباژور و ازین دسته محصولات نمی تواند تنها گزینه شما برای این تغییر باشد؟ به طورمثال تهیه و راه اندازی آکواریوم های آب شور یگی از بهترین گزینه ها برای زیبایی دکوراسیون منزل شماست و همچنین تاثیر زیادی بر روحیه افراد آن محیط دارد.

مخصوصا برای افرادی که عاشق دریا و موجودات دریایی هستند. آکواریوم های آب شور پیشنهاد بسیار خوبی برای این دسته از افراد است. حال برای تهیه آن علاوه بر تانک و ماهی های مخصوص آب شور، آکواریوم شما مستلزم تجهیزاتی است که برخی از آنها بسیار ضروری و برخی دیگر در ابتدا نیاز نیست تا آن را خریداری کنید.
تصویر ملزومات مورد نیاز برای آکواریوم های آب شور با آکوا رویال

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مقاله قصد داریم شما را با لوازم اب شور آشنا کنیم تا هنگام راه اندازی آنها را در لیست خرید خود قرار دهید. با در ادامه مقاله همراه باشید.

آشنایی با آکواریوم های آب شور

برای توضیح این نوع از اکواریوم در کنار آکواریوم آب شیرین میتوان گفت؛ اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به کف اقیانوس ها و دریا علاقه دارید، تهیه آکواریوم آب شور میتواند آن فضا را برای شما تداعی کند و زیبایی آن فضای خانه شما را دو چندان کند. چه کسی دلش نمی خواهد هروز آن زیبایی های کف اقیانوس را جلوی چشمانش نبیند؟

بنابراین اگر قصد شما تهیه این نوع آکواریوم است، باید ملزوماتی را تهیه کنید. این نوع آکواریوم نسبت به آکواریوم آب شیرین نیاز به مراقبت بیشتری دارید زیرا که ماهی های و موجوداتی که در آکواریوم های آب شور زندگی می کنند حساسیت بیشتری نسبت به اب شیرین دارند.

پس با تکیه بر مطالب فوق در ادامه به معرفی ملزومات آکواریوم های اب شور می پردازیم.

مخزن یا شیشه

اولین و مهمترین قدم برای راه اندازی آکواریوم انتخاب یک مخزن، شیشه یا اصطلاحا تانک است. چند نکته برای انتحاب آن باید در نظر گرفته شود.

سعی کنید سایز بزرگ انتخاب کنید زیرا ممکن است بعدا بخواهید مرجان، سنگ و گیاه خریداری کنید.

عرض ان باید بیشتر از 40 سانتی متر و عمق آن حداقل 60 سانتی متر باشد.

در نزدیکی آب یک سوراخ تعبیه کنید برای انتقال آب به مخزنی که در آن سیستم فیلتر وجود دارد.

کف شیشه به دلیل وزن زیادی که تحمل می کند، باید ضخیم تر از طول و عرض آن باشد.

پایه ای که برای آکواریوم تهیه می کنید باید طوری باشد که تحمل بار کل آکواریوم را داشته باشد و به علاوه و تمام سیستم فیلتر را بتوان داخل آن قرار داد.

سسیستم فیلتراسیون

همانطور که قبلا اشاره کردیم ماهی های آب شور بسیار حساسند. و هرگونه اختلال در آب باعث مرگ آنها میشود. در نتیجه فیلتراسیون آب یکی از مهمترین قدم ها برای تهیه آکواریوم است. و انتخاب بهترین فیلتر و به علاوه آگاهی از کارکرد هر کدام از آنها بسیار اهمیت دارد. فیلترهای آکواریوم به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند: فیلتر شیمیایی، فیلتر فیلتر مکانیکی و فیلتر بیولوژیکی، که در ادامه به توضیح مختصری از کارکرد هرکدام را می پردازیم.

فیلتر مکانیکی

این فیلتر یکی از رایج ترین فیلترها در آکورایوم آب شیرین و شور است که کاربرد آن برای فیلتر کردن زباله های شناور در آب می باشد.

فیلتر شیمیایی

این فیلتر با استفاده از ذغال سنگ فعال یا معمولی سموم، ناخالصی های آب، فلزات سنگین و کلر را در آب حذف می کند.

فیلتر بیولوژیکی

وجود فیلتر در آب باعث ایجاد رشد باکتری می شود. این فیلتر کمک می کند تا باکتری های مفید تولید شود.

سیستم روشنایی و نور پردازی

سیستم روشنایی یکی دیگر از تجهیزاتی است که برای آکواریوم باید تهیه کنید. نورپردازی آکواریوم به سه دسته تقسیم میشوند: فلورسنت، متال هالید و LED.که متال هالید مخصوص مرجان آب شور است. اگر برای آکواریوم خود فقط ماهی تهیه کرده اید نیاز به نورپردازی مخصوص مرجان ها ندارید و می توانید فقط روشنایی ماهی ها را خریداری کنید.

نکته ای باید ذکر شود این است که مرجان ها برای رشد نیاز به روشنایی دارند. پس اگر داخل آکواریوم خود مرجان هم دارید حتما سیستم روشنایی مخصوص مرجان ها را تهیه کنید.

بخاری و دماسنج

همانطور گه از اسم این دو ابزار پیداست، کاربرد بخاری برای گرم نگهداشتن آب که دمایی مناسب برای ماهی های فراهم کنند و دماسنج برای سنجش دمای آب است. همانطور که بارها اشاره کردیم زندگی ومرگ این موجودات دوست داشتنی که مخصوص آب شور هستند بسیار حساس است و با کوچکترین سهل انگاری ممکن است به خطر بیفتد.

در نتیجه تهیه این ابزارها امری ضروی می باشد.

موج ساز

تداعی کردن محیز دریا برای ماهیان یکی از روش هایی است که برای ماهی ها مناسب می باشد. به علاوه گردش آب برای حفظ سلامت موجودات داخل آکواریوم انری ضروری است در نتیجه با تهیه موج ساز که یکی از تجهیزات ضروری برای آکواریوم است، این اتفاقات برای آنها میسر می شود.

کیت های تست آب

یکی دیگر از ملزومات مهم آکواریوم های آب شور کیت های تست است. این کیت ها شامل: کیت تست شوری آب، کیت نیترات، نیتریت، آمونیاک، کلسیم، منیزیوم، فسفات، کربنات و PH می باشد.

این کیت ها برای آب شور ضروری است به خصوص اگر در ان محصولات ریف کوین یا مرجانی داشته باشید.

اهمیت داشتن ملزومات آکواریوم های آب شور

اگر دقت کرده باشید ما سغی کردیم که فقط ضروری ترین تجهیزات را به شما معرفی کنیم. و در تاکید بسیاری بر زندگی این موجودات داشتیم. زیرا شما در قبال این موجودات مسئول هستید. تهیه تمامی ملزوماتی که تا به اینجا گفته شد ضروری و مهم است و تا جایی که برای شما امکان پذیر است آنها را خریداری کنید تا آکواریوم سالم و زیبا داشته باشید.

آکوا رویال تحقق زیبایی دکوراسیون شما

فروشگاه آکوا رویال با بیش از 15 سال سابقه در زمینه ملزومات آکواریوم مخصوص آب شور و تمامی ماهی های مخصوص آب شور اینجاست تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کند. این فروشگاه با تکیه بر تجربه چندین ساله توانسته رضایت و خشنودی مشتریان زیادی را جلب کند. این تیم زیبایی را به خانه های شما می آورد. برای اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت آکوارویال در تماس باشید.

457464