بخاری نفتی جان خانواده یاسوجی را گرفت

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:ا توجه به برودت هوا، شهروندان نسبت به رعایت موارد ایمنی در نصب و بکارگیری ابزارهای گرمایشی اقدام کنند.
تصویر بخاری نفتی جان خانواده یاسوجی را گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون،"جهانبخش وحدت نژاد" افزود: در ساعت ۹ و ۹ دقیقه صبح امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ گزارشی مبنی بر گاز گرفتگی و بروز علائم سردرد، سرگیجه و تهوع چهار نفر در منطقه اکبرآباد شهر یاسوج در محدوده زمین‌های فرمانداری پشت دیوار نیروی انتظامی رو به روی پل سوم بشار به مرکز پیام اورژانس یاسوج گزارش شد.

وی اظهارکرد: با بیان اینکه بلافاصله پایگاه سه شهری اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شد، اظهار کرد: مسموم شدگان شامل دو پسر ۱۰ و ۶ ساله پدر ۴۰ ساله و مادر ۳۲ ساله بودند که بعد از اقدامات اولیه درمانی توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خطر بالای وسایل گرمایشی غیراستاندارد و بکارگیری وسایل نامتعارف برای افزایش دمای محیط، بیان کرد: با توجه به برودت هوا، شهروندان نسبت به رعایت موارد ایمنی در نصب و بکارگیری ابزارهای گرمایشی اقدام کنند.

وحدت نژاد تصریح کرد: اولین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده دریافت هوای تازه است که در چنین مواقعی باید درو پنجره ها را باز کرد تا هوای تازه وارد اتاق ها و فضا شود، سپس منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کرد و سریعا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت.

گفتنی است که این خانواده در منطقه اکبرآباد شهر یاسوج در محدوده فاز یک و دو زمین‌های فرمانداری پشت دیوار نیروی انتظامی رو به روی پل سوم بشار در حالی زندگی می کنند که همه منازل مسکونی این دو فاز از نعمت آب، برق و گاز برخوردارند اما این خانواده از این نعمت محروم و ناچا از بخاری نفتی که خطرات زیادی به همراه دارد استفاده می کنندو همین مساله نیز در این سرمای استخوان سوز منجر به گازگرفتگی این خانواده شده است.

منبع:ایسنا

457382