آخرین وضعیت جوی در محورهای خراسان‌رضوی

رضایی پور، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت :بارش برف که از روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است تا روز جمعه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و دمای هوای مشهد به منفی ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.
تصویر آخرین وضعیت جوی در محورهای خراسان‌رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، مردم استان خراسان رضوی همانند سایر استان‌های کشور از روز گذشته شاهد بارش برف و باران رحمت الهی بودند؛ بارش برف استان خراسان رضوی را سفید پوش کرده است و با وجود سرمای بی سابقه اما مردم از بارش برف و باران خوشحال هستند و خدا را برای این نعمت الهی شکرگذارند.

بر همین اساس آذر رضایی پور، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت:سامانه بارشی مرطوب شمالی که در استان فعال است علاوه بر بارش برف سبب کاهش چشمگیر دما در خراسان رضوی خواهد شد به طوری که امشب بسیاری از نقاط خراسان رضوی با برودت زیاد و یخ زدگی همراه خواهد بود و دمای هوای مشهد به منفی 10 درجه سلسیوس می‌رسد.

وی افزود:هم اکنون آسمان در تمامی نقاط استان ابری است و بنا بر نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز در نواحی شمالی و سردسیر شاهد بروز پدیده کولاک، یخ زدگی معابر و افزایش شدت وزش باد خواهیم بود.

رضایی پور عنوان کرد:دمای هوای کنونی مشهد منفی 6 درجه است و بنا برنوسانات دمایی امروز این کلانشهر بین منفی سه تا منفی 10 درجه خواهد بود ضمن اینکه طی شبانه روز گذشته دما در کلانشهر مشهد بین منفی پنج و 2 درجه در نوسان بوده است

رضایی پور گفت: بارش برف که از روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است تا روز جمعه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته برف در بیشتر نقاط خراسان رضوی باریدن گرفته است و شهرستان های قوچان و درگز با 15 و 10 سانتی متر بیشترین میزان را به ثبت رسانده اند.

از سفر غیرضروری و رفتن به ارتفاعات خودداری کنید

محسن نجات، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز به خبرنگار تسنیم گفت: باوجود فعال شدن سامانه بارشی در سطح استان، مردم و کوهنوردان از سفر غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: درحال حاضر بارش برف در حوزه‌های مشهد و چناران، درگز، قوچان و همچنین در محور قوچان، سرخس، سرولایت، کلات و طرقبه و شاندیز گزارش شده است. همچنین بارش باران در حوزه‌های زاوه و جوین و تربت حیدریه گزارش شده است.

نجات خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در یکی دو روز آینده دمای شهر مشهد تا منفی 15 درجه خواهد رسید؛ در شهرستان کلات نیز کاهش دمای زیادی شاهد خواهیم بود.

آخرین وضعیت جوی در محورهای خراسان‌رضوی

راهداری خراسان رضوی نیز اعلام کرده است؛ بارش برف در محورهای درگز - قوچان ، قوچان - امام قلی ، مشهد - چناران ، قوچان - فاروج ، تربت جام - فریمان و حوزه شهرستان های کلات ، چناران و فریمان گزارش شده است.

همچنین باران نیز در حوزه شهرستانهای جوین ، زاوه و تربت حیدریه رخ داده است. همچنین در محور های سرخس - مشهد (مزداوند) ، آزادراه مشهد - باغچه ، فریمان - مشهد ، مشهد - کلات ، باغچه - نیشابور ، باغچه - تربت حیدریه، با کاهش دید و مه گرفتگی مواجه هستیم.

منبع:تسنیم

456194