چطور در تابستان و زمستان خوشبو باشیم؟

عطرها و رایحه‌ها قابلیت بالایی در القای احساسات مختلف به افراد دارند و به همین دلیل انتخاب نوع اسانس و رایحه عطرها و ادکلن‌ها، می‌تواند نوع سلایق و برخی الگوهای شخصیتی افراشخاص را نشان دهد.
تصویر چطور در تابستان و زمستان خوشبو باشیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، عطرها و رایحه‌ها قابلیت بالایی در القای احساسات مختلف به افراد دارند و به همین دلیل انتخاب نوع اسانس و رایحه عطرها و ادکلن‌ها، می‌تواند نوع سلایق و برخی الگوهای شخصیتی افراشخاص را نشان دهد. استفاده از خوشبو کننده‌ها بخشی از روتین بهداشتی روزانه است و ممکن است ماهانه برای خرید انواع خوشبوکننده‌های بدن هزینه‌های زیادی را متقبل شوید.

با وجود اینکه اصالت برند و کیفیت برخی خوشبو کننده‌ها با میزان قیمتشان در رابطه مستقیم قرار دارد اما برای خرید و استفاده از خوشبو کننده‌هایی که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنید نیازی به صرف هزینه‌های بالا نخواهید داشت. برای اینکه هم در روزهای گرم سال و هم در فصل‌های سرد همواره خوشبو باشید می‌توانید از انواع مختلف خوشبو کننده‌ها با اسانس‌ها و رایحه‌های گوناگون استفاده کنید. در ادامه شما را با بهترین و کاربردی‌ترین خوشبو کننده‌ها برای استفاده روزانه آشنا می‌کنیم.

برای خوشبو بودن در روزهای گرم و سرد از چه خوشبو کننده‌هایی استفاده کنیم؟

انواع عطر و خوشبو کننده‌ها با رایحه‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام برای هر فصل از سال متناسب است. شما می‌توانید با خرید انواع عطر زنانه در مو تن رو، در تمام روزهای سال، احساس فوق‌العاده‌ای را تجربه نمایید:

بادی اسپلش

بادی اسپلش‌ها در دسته خوشبو کننده‌هایی هستند که به شکل مستقیم بر روی پوست بدن اسپری می‌شوند. این محصولات خصوصا در فصل‌های گرم سال که شدت تعریق بالاتر است به ایجاد حس خنکی و طراوت بر روی پوست کمک می‌کنند. علاوه بر این، ترکیبات بادی اسپلش‌ها با آبرسانی مناسب به سطح پوست رطوبت پوستی را تامین کرده و از خشک و شکننده شدن پوست بدن جلوگیری می‌کنند. این محلول رقیق فرمولاسیونی متشکل از آب، الکل و عطرهای طبیعی دارد و در قالب مایعی خوشبو کننده بر روی پوست اسپری می‌شود.

بر خلاف اسپری‌های خوشبو کننده که در ساختار آن‌ها از گاز ‌استفاده شده است، بادی اسپلش‌ها فاقد گاز هستند و مقدار پخش بوی آن‌ها نیز در مقایسه با اسپری‌های خوشبو کننده بدن کمتر است. از آنجایی که محتویات بادی اسپلش در تماس مستقیم با پوست حساس بدن قرار می‌گیرد لازم است در هنگام انتخاب و خرید این محصول به اصالت و کیفیت برند تولید کننده توجه کنید.

یکی از پرفروش‌ترین برندهای بادی اسپلش موجود در بازار برند مای است که محصولات خوشبو کننده خود را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رساند. خرید بادی اسپلش مای به شما کمک می‌کند در طول روز از عطر و رایحه خوش پوست خود لذت ببرید.

خوشبو بودن از اصول کلیدی نظافت و بهداشت محسوب می‌شود و رعایت این اصل چه در فصل تابستان و چه در فصل تابستان حائز اهمیت است. برای اینکه قواعد آراستگی را رعایت کنید باید به استفاده روزانه از خوشبو کننده‌های مناسب اهمیت دهید. لوسیون‌های خوشبو کننده از پرکاربردترین محصولاتی هستند که با هدف ایجاد لطافت و رایحه خوش بر روی پوست بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوسیون‌ها در دو حالت کلی، یعنی لوسیون‌هایی که بر پایه آب هستند و لوسیون‌هایی که بر پایه روغن تهیه شده‌اند در بازار به فروش می‌رسند.

اگر پوست خشکی دارید و تاثیر و ماندگاری خوشبو کننده‌هایی مانند انواع عطر و اسپری بر روی پوستتان کم است، می‌توانید برای حفظ طراوت و لطافت پوست و همچنین خوشبو کردن آن از لوسیون‌هایی که پایه روغنی دارند استفاده کنید. لوسیون‌های آب پایه نیز گزینه‌ای مناسب برای پوست‌های چرب و پرتعریق به شمار می‌آید. با خرید لوسیون بدن از مو تن‌ رو می‌توانید ضمن ایجاد رایحه جذاب و خوشایند بر روی پوست، به لطافت و شادابی آن نیز کمک کنید.

عطر
انواع عطر زنانه با رایحه‌ها و اسانس‌های متنوع برای ایجاد بوی خوش در فصل‌های مختلف سال مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. عطرها فرمولاسیونی حاوی ترکیبات معطر، اسانس‌های روغنی، تثبیت کننده، نگهدارنده و الکل دارند و بر اساس میزان اسانس و الکل به مدل‌های مختلف مانند پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن تقسیم می‌شوند‌. از آنجایی که رایحه عطر بعد از پخش و پراکنده شدن در فضا به مشام می‌رسد، بهتر است محتویات شیشه عطر را بر روی نقاط نبض‌دار پوست مانند مچ دست‌ها، گردن و ... اسپری کنید تا رایحه خوش آن‌ها با سرعت بیشتر در هوا انتشار یابد. نت‌های تشکیل دهنده رایحه عطر شامل سه نت آغازین، میانی و پایانی است که از بوی گیاهان و گل‌های معطر بهره دارد.

تفاوت رایحه عطرها بر اساس سرد و گرم یا شیرین و تلخ بودن آن‌ها تعیین می‌شود. به همین دلیل در هنگام خرید عطر بهتر است به فصل و شرایط آب و هوا نیز توجه کنید. برای فصل بهار می‌توانید از عطرهایی با رایحه ملایم و سبک استفاده کنید. در فصل تابستان نیز بهتر است برای انتقال حس طراوت و خنکی به جای استفاده از عطرهای گرم و غلیظ از نمونه‌هایی با رایحه سرد و نشاط بخش بهره بگیرید. برای فصل پاییز استفاده از عطرهای تند و گرم گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود و در فصل زمستان نیز بهتر است عطرهایی با رایحه گرم و غلیظ را انتخاب کنید تا میزان ماندگاری مولکول‌های آن در فضا نیز بیشتر باشد.

نتیجه گیری
استفاده از انواع خوشبوکننده در روزهای مختلف سال علاوه بر سلیقه شما باید با شرایط آب و هوایی و درجه دمای محیط نیز سازگار باشد. در میان خوشبوکننده‌هایی که در طول روز برای ایجاد رایحه خوشایند بر پوست خود از آن‌ها استفاده می‌کنید، انواع بادی اسپلش، لوسیون، عطر، اسپری و دئودورانت جزء‌ نمونه‌های پرکاربرد و پرفروش‌ هستند که در روزهای مختلف سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز و سلیقه و در نظر داشتن فصلی که در آن قرار دارید، محصولات معرفی شده از برندهای معتبر را خریداری کنید.

456062