چاپ جدید «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد»

چاپ جدیدی از کتاب «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد» نوشته منوچهر علی‌پور  سال جاری در ۱۳۴ صفحه و با قیمت ۶۵ هزار تومان در انتشارات وش منتشر شده است.
تصویر چاپ جدید «نیما یوشیج به روایت جلال آل‌احمد»

به گزارش سایت خبری پرسون،نیما یوشیج و جلال آل‌احمد چهره‌هایی هستند موثر و جاودانه در ادبیات معاصر ایران؛ یکی در عرصه شعر امروز تلاش‌هایی کرد ماندگار و ره‌گشاینده شعر امروز پارسی شد و دیگری در عرصه داستان‌نویسی.

در این کتاب نیمای نام‌آور را در آینه پاک و پارسای چشم جلال می‌بینیم. بررسی افسانه نیما، دفاع از نیما، مشکل نیما، دوست پیر شده‌ام آقای نیما و... از مجموعه مقالاتی است که با خواندن آن‌ها زندگی پرفرازونشیب نیما یوشیج آشکارتر می‌شود.

نقد و بررسی منظومه «افسانه» اثر نیما یوشیج موضوعی است که در ابتدای کتاب آمده و در پی آن جلال آل‌احمد نوشته‌ای با عنوان «دفاع از نیما» دارد و در آن به صراحت از ارزش‌های شعر نیما دفاع کرده به انتقاد دیگران به ویژه پرتو علوی پاسخ می‌دهد.

مقاله بعدی جلال آل‌احمد در کتاب مربوط به دشواری‌هایی است که نیما در عرصه شعر نو با آن مواجه بوده است. جلال در این مقاله برخی از این مشکلات را در حوزه بدعت در وزن و شکل، معنا و سمبل‌های شعری نیما معرفی می‌کند.

منبع:ایسنا

455938