در سفر رئیس جمهور به یزد

نخستین بیمارستان بحران کشور افتتاح شد

نخستین بیمارستان بحران کشور یکی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان یزد است که دومین سفر قریب الوقوع استانی دولت به یزد افتتاح خواهد شد.
تصویر نخستین بیمارستان بحران کشور افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون،این بیمارستان که با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان جهت بهسازی و بازسازی و ۱۸۰ میلیارد تومان جهت تجهیزات در زیربنا پنج هزار و ۲۴۰ متر مربع با ظرفیت ۱۲۶ تخت خواب ایجاد شده است، در مواقع عادی به عنوان مکمل بیمارستان شهید رهنمون در بخش‌های زنان، نورولوژی، NICU، ICUT، گوش و حلق و اطفال و در مواقع بحران شیوع بیماری‌های واگیردار با افزایش تخت تا ۱۵۰ تختخواب به صورت مستقل ارائه خدمات خواهد دهد.

«محمدرضا وفائی نسب» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص این بیمارستان گفت: مهم ترین مزیت ساخت بیمارستان بحران در ان مکان با بهسازی و بازسازی ساختمان قدیمی بیمارستان شهید رهنمون، جدا بودن آن از ساختمان اصلی است در عین حالی که همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می‌باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به آن برساند.

به گفته‌ی این مسئول، برای برقراری ارتباط این بیمارستان با بیمارستان شهید رهنمون، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ضمن این که ۴۰ میلیارد تومان طلب پیمانکار این طرح نیز هنوز پرداخت نشده است.

گفتنی است؛ استان یزد به عنوان قطب پزشکی و درمانی منطقه جنوب شرق کشور شناخته می‌شود و هر ساله میزبان بیماران زیادی از استانهای واقع در این منطقه از کشورمان و حتی بیمارانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

منبع:ایسنا

455805