امام جمعه کرمانشاه:

دانشگاه باید علاوه بر علم، معنویت را هم گسترش دهد

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نقش اثرگذار دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان باید معلم معتقد تربیت کند.
تصویر دانشگاه باید علاوه بر علم، معنویت را هم گسترش دهد

به گزارش سایت خبری پرسون،آیت الله مصطفی علما صبح یکشنبه در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه فرهنگیان با تقدیر از تلاش‌های خوب دانشگاه فرهنگیان از تربیت به عنوان رکن اصلی و پایدار توسعه انسانی یاد شد.

وی افزود: اگر دانشجویان، اساتید برجسته و کیفی داشته باشند آینده آنها تضمین شده است و مهم این است که فکر دانشجو درست کار کند و همه باید مراقب فکر، اندیشه و رفتار دانشجویان باشیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: فضای فیزیکی برای کسب علم بسیار مهم است اما شرط کافی نیست بلکه این جنس تفکر دانشجو است که آینده ساز و مهم است و می‌توان به آن متکی بود.

علما بیان کرد: تربیت از نوع تربیت قرآنی و دینی بسیار مهم و اساس کار است و می‌تواند متضمّن آینده کشور باشد و سرنوشت مملکت را در آینده‌ای روشن و موفق رقم زند.

وی تأکید کرد: اصلاً بعثت پیامبران الهی، نهضت کربلا و شهادت شهدای سرافراز برای اصلاح فکر است و این که بتوانیم فردی مسلمان و معتقد تربیت کنیم یعنی فردی که در آینده بتوان با آرامش خاطر حدود و کلیات کشور را به آنها بسپاریم و نسبت به آینده خوشبین باشیم.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: دانشگاه باید علاوه بر علم، معنویت را هم گسترش دهد و نسبت به آموزش و تربیت اهتمام داشته باشد تا فارغ التحصیلان این دانشگاه، دانش آموزان را خوب تربیت کنند زیرا آینده کشور از آن نسل فردای جامعه است و باید چهار چوب فکری و ایمانی دانش آموزان را بارور کنیم.

وی ادامه داد: تکلیف و رسالت دانشگاه تربیت درست دانشجو بر اساس نیاز و انتظارات کشور است زیرا باید با ژرف نگری نیازهای آینده کشور را بکاویم و مورد مداقه قرار دهیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار دکتر عظیمی رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات حوزه مدیریتی خود را ارائه کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

455714