هشدار رهبری به اردوغان چه بود؟

عملیات زمینی آتی ترکیه در سوریه که آنکارا مرتباً در مورد آن هشدار می دهد، به نگرانی اصلی جامعه بین المللی تبدیل شده است.
تصویر هشدار رهبری به اردوغان چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شورای امور بین‌الملل روسیه در مقاله ای در خصوص اصرار ترکیه به ادامه حملات در سوریه به تعویق این عملیات در صورت مخالفت فعال ایران، روسیه و آمریکا اشاره کرد و نوشت: حملات آنکارا بحران اقتصادی و انسانی کنونی در سوریه را تشدید می کند، تهدیدات تروریسم را افزایش می دهد و احتمال دستیابی به یک سازش دیپلماتیک یا راه حل سیاسی در مناقشه سوریه را کاهش می دهد.

عملیات زمینی آتی ترکیه در سوریه که آنکارا مرتباً در مورد آن هشدار می دهد، به نگرانی اصلی جامعه بین المللی تبدیل شده است. در نوامبر ۲۰۲۲، نیروهای مسلح ترکیه با عملیات «پنجه شمشیر» به مناطقی از شمال سوریه حمله هوایی کردند. حمله تروریستی ۱۳ نوامبر در استانبول دلیل اصلی آغاز عملیات بود. ترکیه حملات هوایی را به مناطقی انجام داد که اکثراً سوریه و کردهای عراق در آن تسلط دارند. بیش از ۵۰ هواپیما و ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین با پشتیبانی توپخانه ترکیه در عملیات هوایی شرکت کردند.

پس از آن، رجب اردوغان اظهار داشت که حملات هوایی تنها آغاز برنامه های ترکیه است و نیروهای ترکیه عملیات زمینی را در مناسب ترین زمان برای آنکارا آغاز خواهند کرد. به احتمال زیاد، چنین اقداماتی در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. علاوه بر این، اگر ترکیه هدف خود را ایجاد کنترل بر تمام شهرک هایی که توسط شبه نظامیان قسد (نیروهای دموکراتیک سوریه) از آنها دفاع می شود، تعیین کند، جهان شاهد مقاومت شدید سوریه خواهد بود. کردهایی که برای حفظ آخرین سنگر خود مبارزه خواهند کرد.

455383