اردوغان:

حوادث پاریس، نادرستی طبقه‌بندی تروریست‌ها به خوب و بد را آشکار کرد

رئیس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی با اشاره به حوادث خشونت‌بار اخیر پاریس گفت: این حوادث، نادرستی طبقه‌بندی تروریست‌ها به تروریست‌ خوب و بد را آشکار کرد و امیدواریم این مسئله مقدمه‌ای برای آغاز روند جدیدی در مبارزه با تروریسم باشد.

تصویر حوادث پاریس، نادرستی طبقه‌بندی تروریست‌ها به خوب و بد را آشکار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، رجب طیب اردوغان، امروز (چهارشنبه) در سخنانی اظهار کرد: حوادث خشونت‌بار اخیر پاریس نادرستی طبقه‌بندی تروریست‌ها به تروریست‌ خوب و بد را آشکار کرد و امیدواریم این مسئله مقدمه‌ای برای آغاز روند جدیدی در مبارزه با تروریسم باشد.

وی تأکید کرد که برخی کشورهای دوست این کشور در ناتو، شورای اروپا یا سازمان ملل تبدیل به پناهگاه راهزنان گریخته از دست سیستم قضایی ترکیه شده‌اند.

به گزارش آناتولی، اردوغان در بخش دیگری از سخنانش به اقدام طالبان در ممانعت از ورود دختران به دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: مفهومی که دختران به‌ویژه زنان محجبه را از یادگیری در دانشگاه‌ها و مدارس افغانستان باز می‌دارد، غیر انسانی و غیر اسلامی است.

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار آموزش دختران در افغانستان شد و تصریح کرد: هیچ کس نباید اسلام را به ما به‌عنوان دلیل ممانعت آموزش دختران تعریف کند. اسلام چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

وی همچنین مدعی شد که به دنبال برقراری امنیت در مناطق پاکسازی شده از تروریسم توسط ترکیه در سوریه، حدود ۵۵۰ هزار پناهجو به خانه‌های خود بازگشتند.

اردوغان گفت که با به ثمر رسیدن تماس‌های دیپلماتیک کشورش با روسیه و سوریه، بازگشت پناهجویان افزایش خواهد یافت.

456532