پرسون از یک اقدام خوب بانک سامان در مقایسه با سایر بانک ها گزارش می دهد:

بانک سامان و صدور آنی و آنلاین گواهی تمکن مالی

بانک سامان با اصلاح فرآیند انجام کار و با هدف افزایش راحتی و افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، امکان ثبت آنلاین درخواست صدور گواهی تمکن مالی را، از طریق وبسایت خود فراهم کرده است.
تصویر بانک سامان و صدور آنی و آنلاین گواهی تمکن مالی

به گزارش سایت خبری پرسون، مراحل گرفتن تمکن مالی از بانک‌ سامان در مقایسه با بسیاری از بانک ها بسیار آسان تر است و مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.برای اینکار کافی است با مراجعه به سایت sb24.com این بانک،به راحتی به صورت آنلاین درخواست گرفتن نامه تمکن مالی را ثبت و در زمان انتخابی خود، به شعبه‌ای که در سایت مشخص کرده‌اید مراجعه کنید و نامه تمکن مالی که برای شما آماده شده است را تحویل بگیرید

نامه تمکن مالی چیست؟

نامه تمکن مالی یا گواهی تمکن مالی یک نامه از سمت بانک برای مشتری می‌باشد که در این نامه وضعیت حساب، مقدار موجودی، میزان تمکن یا استطاعت و اطلاعات شخص دارنده حساب ذکر می‌شود. نامه تمکن مالی را بانک سامان به زبان انگلیسی صادر می نماید این در حالی است که در بعضی از بانک‌ها این گواهی به زبان فارسی صادر میشود.

گفتنی است این تاییدیه که گواهی تمکن مالی خوانده می شود و توسط بانک سامان صادر می‌شود، سندی معتبر و رسمی است که موجودی انواع حساب‌های فرد و نرخ برابری آن به ارز مورد نظر فرد در آن درج می‌شود. این گواهی معمولاً بنا به درخواست متقاضی به دو یا چند زبان ارائه می‌شود.
بانک سامان نیز بر اساس نیاز مشتریان امکان صدور گواهی تمکن مالی را فراهم نموده است. در صورتی که متقاضی ارائه گواهی تأییدیه موجودی سپرده‌های خود نزد بانک به سفارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر نهادها در داخل یا خارج از کشور هستید، به درخواست شما گواهی تمکن صادر و در اختیار نهادهای موردنظر قرار می‌گیرد.
گفتنی است در گواهی یادشده مانده سپرده‌ها، معدل موجودی و گردش حساب، حسب درخواست مشتری درج می‌شود..

زبان تمکن مالی

زبان تمکن مالی از طرف بانک سامان به انگلیسی ارئه می‌گردد ولی بعصی بانک‌ها ممکن است تمکن مالی فارسی ارئه دهند که شما باید این گواهی را به زبان انگلیسی و یا زبان رسمی کشور مربوطه ترحمه رسمی نمایید که این اقدام بانک سامان در نوع خود قابل توجه است.

میزان تمکن مالی

میزان حداقل تمکن مالی برای اخذ ویزای کشورهای مختلف متفاوت است، مثلا برای اخذ ویزای کشور تایلند، تمکن مالی‌ای به میزاین 50 میلیون تومان، برای کانادا به میزاین تقریبا 200 میلیون تومان می‌باشد.

در صورتی که در مورد میزان تمکن مالی ویزا سوال بیشتری دارید می‌توانید از طریق سفارت مربوط مطرح و یا از کارشناسان ویزای لیانا پرواز راهنمایی بخواهید

تمکن مالی شامل چه مواردی می‌باشد؟

اطلاعات هویتی شخص دارنده حساب:

این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی و شماره حساب در تمکن هایی که تمام بانک‌ها ارائه می‌دهند می‌باشند و اطلاعاتی نظیر شماره ملی، شماره پاسپورت، نام پدر اطلاعاتی هستند که به صورت متغیر در بانک‌ها ارائه می‌گردند. مثلا در تمکن مالی بانک پارسیان‌‌‌ شماره پاسپورت درج می‌شود ولی در تمکن مالی بانک ملی این شماره درج نمی‌گردد.

اطلاعات حساب:

این اطلاعات شامل نوع حساب برای مثال حساب short term، شماره حساب، زمان افتتاح، افراد دارنده این حساب ( اگر حساب برای چند نفر باشد )، مقدار باقی مانده از موجودی حساب و شعبه دارنده حساب می‌باشد.

متن نامه:

در متن نامه اشاره می‌گردد فرد دارنده حساب با توجه به پیشینه حساب دارای مقدار X ریال و معادل Y به ارز درخواستی شما و یا به صورت پیشفرض دلار استطاعت و یا توانایی مالی می‌باشد و همچنین این بانک صحت اطلاعات ارائه شده را تضمین می‌کند ولی هیچگونه مسئولیتی را متقبل نمی‌شود.

مهر نامه تمکن:

مهری که بر روی نامه درج می‌گردد یک مهر از نوع برجسته و یک مهر جوهری می‌باشد. توجه داشته باشید که اگر تمکن به انگلیسی است، مهر نیز حتما باید به زبان انگلیسی باشد.

بیشتر بدانید: کسب اطلاعات بیشتر درباره تور بالی و قیمت آن

اطلاعات سر برگ بانک:

تمامی نامه‌های تمکن بانک بر‌روی سربرگ رسمی بانک ارائه می‌گردد که شامل تاریخ، شماره مرجع، پیوست و اطلاعات تماس بانک می‌باشد.

کد رهگیری: کد رهگیری تمکن مالی در بانک‌های جدید‌تر مثل بانک شهر ارائه می‌گردد که از طریق این کد می‌توان نامه را رهگیری

تفاوت تمکن مالی با گردش حساب چیست؟

در صورتی که می‌خواهید برای ویزای یک کشور اقدام کنید، مدارک را حتما دقیق مورد بررسی قرار دهید چراکه بعضی کشورها برای صدور ویزا، نامه تمکن مالی می‌خواهند و بعضی دیگر از کشورها گردش حساب می‌خواهند.

گردش حساب یک پرینت از حساب است که با توجه به درخواست سفارت و یا مشتری می‌تواند دارای تعداد و یا تاریخ شروع و پایان متفاوتی باشد ولی تمکن مالی فقط میزان توانایی مالی فرد را مشخص می‌کند. در هردوی نامه تمکن و گردش حساب، میزای موجودی فعلی ذکر می‌گردد. نامه تمکن فقط یک برگه A4 است ولی گردش حساب در چندین برگه ارائه می‌گردد. زبان هردو هم می‌تواند به فارسی باشد و هم به انگلیسی.

تاییدیه های تمکن مالی خدمتی نوین از بانک سامان

تاییدیه های تمکن مالی خدمتی نوین به شمار می رود که بانک سامان در راستای توسعه خدمات خود به مشتریان این بانک آن را عملیاتی کرده است
در واقع بانک سامان با هدف افزایش راحتی و افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، امکان ثبت درخواست صدور گواهی تمکن مالی را، از طریق وبسایت خود فراهم کرده است.
بر این اساس، تمامی مشتریان بانک سامان در صورت نیاز به صدور گواهی تمکن مالی، می‌توانند با مراجعه به منوی خدمات غیر حضوری و انتخاب تب درخواست گواهی تمکن نسبت به ثبت درخواست صدور اقدام کنند و سپس با مراجعه به شعبه انتخابی خود طبق زمان بندی اعلام شده، نسخه کاغذی گواهی تمکن مالی را به تعداد درخواستی دریافت کنند.

صدور گواهی تمکن مالی در بانک سامان به زبان انگلیسی و بدون نیاز به ترجمه

از قابلیت های دیگر سامانه بانک سامان، امکان ثبت درخواست گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی در تمامی شعب بانک سامان است که در کلیه شعب بانک سامان چه در تهران و چه در شهرستان‌ها به صورت آنی صادر می‌شود. با اصلاح فرآیند های انجام کار در بانک سامان گواهی مذکور، در سریعترین زمان ممکن به منظور تسریع در روند صدور گواهی تمکن، کاهش بوروکراسی اداری و افزایش رضایتمندی و رفاه مشتریان بانک سامان در داخل شعب صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این خدمت با شماره ۰۲۱۶۴۲۲ بانک سامان تماس بگیرند یا به نشانی www.sb۲۴.com مراجعه کنند.

455253