جریمه هزار میلیاردی، فرجام قاچاق کولرگازی

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه یک هزار و 220 میلیارد ریالی قاچاقچیان کولرگازی در استان هرمزگان خبر داد.
تصویر جریمه هزار میلیاردی، فرجام قاچاق کولرگازی

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد اصانلو گفت: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی قشم با دریافت پرونده‌ای پیرامون ترخیص غیرقانونی چهار هزار و 443 دستگاه کولرگازی حاوی گاز R22 و 375 دستگاه کولرگازی حاوی گاز R410 از گمرک قشم، وضعیت واردات این محموله را از سازمان حفاظت محیط زیست استعلام کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: براساس پاسخ استعلام، واردات کالاهای حاوی گاز R22 نیازمند گرفتن مجوز از سازمان محیط زیست است که مدیرعامل شرکت، مدارک قانونی برای واردات 375 دستگاه کولرگازی حاوی گاز R410 ارائه کرده اما ترخیص محموله 4 هزار و 433 کولرگازی حاوی گاز R22 از گمرک بدون دریافت مجوزهای قانونی و زیست محیطی انجام شده است.

اصانلو گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان قشم پس از احراز تخلف، مدیرعامل شرکت را به پرداخت 174 میلیارد و 309 میلیون ریال و شرکت را به پرداخت هزار و 45 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم و حکم به ممنوعیت یک ساله شرکت از فعالیت و ضبط محموله مکشوفه صادر کرد.

به گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، این محموله با دستور رئیس شعبه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شده است.

منبع: اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی

455212