ارسال۸۸ هزار پرونده تخلف صنفی به تعزیرات

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تعداد تخلفات کشف شده ۱۱۰ هزار و ۴۷۳ مورد بود که گرانفروشی، کم فروشی و عدم ارائه فاکتور خرید در صدر تخلفات قرار داشته است.


تصویر ارسال۸۸ هزار پرونده تخلف صنفی به تعزیرات

به گزارش سایت خبری پرسون، سید مجتبی سجادی در مورد آخرین وضعیت برخورد با تخلفات صنفی، اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بازه زمانی چهار ماهه ابتدایی سال جاری و با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و برگزاری مانورهای نظارتی، حدود ۵۲۳ هزار و ۱۴۹ مورد بازرسی از بازار اقلام هدف و پرمصرف در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی افزود: از تعداد کل این بازرسی‌ها، پرونده تخلف ۸۸ هزار و ۷۴۵ واحد اقتصادی با ارزش ریالی ۱۹۷،۷۶۷ میلیارد ریال جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شد و بعضاً مشاهده می‌شود که در برخی از واحدها تخلفات مختلفی به صورت همزمان صورت پذیرفته است.

سجادی در ادامه اهداف اجرای گشت‌های مشترک در کشور را تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالاهای اساسی در مراحل تأمین و توزیع، ایجاد بستر مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از سوءاستفاده برخی عوامل سودجو از جو روانی بازار ناشی از افزایش تقاضا، توأم با عدم تعادل عرضه و تقاضا در پاره‌ای موارد و رسیدگی فوری و دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارشهای مردمی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان ویژه این سازمان در ایام مذکور با برگزاری گشتهای مشترک بازرسی با سایر دستگاه‌ها و اتحادیه‌های مربوطه، علاوه بر استقرار اکیپ‌های بازرسی در مراکز عمده عرضه کالا در قالب‌های سیار و ثابت، نسبت به بازرسی میدانی از مبادی مختلف اعم از انبارها و مراکز نگهداری عمده کالا، بنکداران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی اقدام کردند.

سجادی در ادامه با اشاره به اختیارات ویژه ای که اخیراً جهت تشکیل شعب ملی به سازمان تعزیرات حکومتی داده شده است، اظهار کرد: همکاری‌های مفیدی با شعب ملی تعزیرات حکومتی در زمینه برخورد با تخلفات کلان صورت گرفته و فارغ از صلاحیت محلی، در هر منطقه‌ای که نیاز به حضور مشترک تعزیرات و کارشناسان سازمان حمایت بوده، این تعامل به بهترین شکل انجام گرفته و احکام نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی شعب مذکور صادر می‌شود.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر بازار، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف و سوءاستفاده احتمالی برخی افراد سودجو مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ اعلام کنند.

409579