دستگاه قضا باید به موضوع ترک فعل‌های مدیریت شهری گذشته ورود کند

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با ترک فعل‌های انجام شده از سوی مدیریت شهری گذشته گفت: علی‌رغم اینکه بنده هیچ صحبتی با این دوستان ندارم، اما از دستگاه قضا انتظار داریم که به ترک فعل مدیریت شهری دوره گذشته بپردازد.
تصویر دستگاه قضا باید به موضوع ترک فعل‌های مدیریت شهری گذشته ورود کند

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران در حاشیه برگزاری یکصدونوزدهمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با دستور جلسه امروز اظهار کرد: در جلسه امروز قرار است به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی یکی از دوستان و همرزمان آن شهید در صحن شورا حاضر شوند. در ادامه جلسه امروز نیز قرار است نامگذاری معابر در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس دستورالعمل جدید کمیسیون ماده هفت یکی از اعضا برای این کمیسیون انتخاب خواهد شد و در ادامه نیز در صورتی که فرصت باشد به موضوع حسابرسی و همچنین به بحث کمیسیون ماده 5 خواهیم رسید.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به قانون هوای پاک و وظیفه دستگاه‌های مختلف گفت: در قالب این قانون دستگاه‌های مختلف هر کدام وظایفی را دارند و شهرداری نیز یک سهمی در این حوزه دارد و انتظار ما این است که افرادی که در ارتباط با موضوع آلودگی هوا صحبت می‌کنند، انصاف را رعایت کنند و نگاه آلوده سیاسی نداشته باشند.

چمران با اشاره به اینکه متولی بحث قانون هوای پاک در کل سازمان محیط زیست است گفت: البته بنده معتقدم که مدیریت شهری نیز باید مطالبه‌گر باشد که این موضوع را نیز انجام داده و انجام می‌دهد ولی متاسفانه برخی از افراد به جهت بی‌اطلاعی یا به دلیل نگاه سیاسی نکات غیرمنطقی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به جلسات تشکیل شده در ارتباط با نظارت بر وظایف دستگاه‌ها در قالب قانون هوای پاک گفت: در این حوزه آقای وحیدی وزیر کشور سه جلسه را با حضور معاونان وزارتخانه‌های مختلف و همچنین شهردار تهران برگزار کرده است که قابل تقدیر است و نتایج خوبی را هم داشته و دارد.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و واگن مترو اشاره و تصریح کرد: در این حوزه و همچنین در ارتباط با بنزین یورو 5 دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف هستند آن را تامین و به وظایف خود عمل کنند.

چمران در پاسخ به این پرسش که روز گذشته برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب و همچنین اعضای سابق شورای شهر تهران توصیه‌ای را به این دوره از مدیریت شهری مبنی بر برکناری آقای زاکانی از شهرداری تهران داشته‌اند شما چه پاسخی به این صحبت‌ها دارید، گفت: بنده با این دوستان و اعضای شورای سابق صحبت،‌ بحث و کاری را ندارم و قاعدتا دستگاه قضا باید به ترک فعل‌های انجام شده در آن دوره بپردازد.

445041