هدایت کننده آسانسور را بشناس! شستی آسانسور چیست و چه انواعی دارد؟

شستی آسانسور قطعه ای است در ابعاد مختلف که بیشتر از هر قطعه دیگری از آسانسور دیده میشود چون موقع سوار شدن به آسانسور باید اول آن را لمس کنیم و آسانسور را از حضور خودمان مطلع کنیم تا به طبقه ای که ما در آن هستیم بیاید. اما این پنل های آسانسور انواع مختلفی دارند که شکل و شمایل و کارایی آنهاست که از هم دیگر متمایزشان میکند که در این مقاله با آنها آشنا می شویم.
تصویر هدایت کننده آسانسور را بشناس! شستی آسانسور چیست و چه انواعی دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شستی آسانسور قطعه ای هست توی ابعاد مختلف که بیشتر از هر قطعه دیگری از آسانسور دیده میشه چون موقع سوار شدن به آسانسور باید اول اون رو لمس کنیم و آسانسور رو از حضور خودمون مطلع کنیم تا به طبقه ای که ما توی اون هستیم بیاد. اما این پنل های آسانسور انواع مختلفی دارن که شکل و شمایل و کارایی اون هاست که از هم دیگه متمایزشون میکنه که توی این مقاله باهاشون آشنا میشیم.

انواع شستی های آسانسور

شستی آسانسور لمسی:

همونطور که از اسم این نوع شستی ها مشخص هست شما توی این نوع پنل ها با هیچ دکمه ای سر و کار نداریم و تنها چیزی که میبینیم یک صفحه عموما سیاه رنگ بسیار شیک و زیبا هست که روی اون نشانگر های لمسی وجود داره تا به شما بگه که برای بالا یا پایین رفتن از آسانسور کدوم بخش از این صفحه رو لمس کنید.

شستی آسانسور دکمه ای:

این نوع پنل های آسانسور که دکمه ای هم نام دارند معمولا توی ساختمان های مسکونی بیست واحدی که اکثر ماها توی اون ها زندگی میکنیم، توی ادارات و یا بیمارستان ها استفاده میشه و شکل ساده ای هم دارند و همه ما هر روزه اون ها رو میبینیم.

شستی آسانسور از لحاظ کارایی به دو دسته تقسیم میشه شستی هایی که در داخل راهرو ها و طبقات وجود دارن که برای استفاده افرادی هست که بیرون آسانسور حضور دارن و برای فرا خواندن آسانسور به اون طبقه از اون ها استفاده میشه و شستی های آسانسوری که داخل خود کابین وجود دارن و فرد بعد از این که وارد کابین آسانسور شد از اون استفاده میکنه تا به طبقه ای که مد نظرش هست بره.

شاستی های آسانسور از چه بخش هایی تشکیل شده؟

یکی از اصلی ترین بخش های پنل های آسانسور نمایشگر های اون ها هستن که به سه دسته تقسیم میشن:

  • لاتیس
  • سگمنت
  • LCD

شستی آسانسور با نمایشگر لاتیس به پنل هایی گفته میشه که نمایشگر اون ها به صورت نقطه ای نمایش میدن کاراکتر های معرفی شده برای هر طبقه رو که در مقایسه با سایر انواع نمایشگر ها خیلی کمتر دیده میشن بین ساختمون های مختلف.

نمایشگر های دیگه ای که خیلی رایج هستن به طوری که شما توی نود درصد موارد این نمایشگر ها رو روی شستی های آسانسور توی مکان های مختلف میبینید نمایشگر های سگمنت هستن که در برابر نمایشگر های LCD قیمت کمتری رو دارن اما سادگی اون ها چیزی هست که به مراتب به زیبایی اون ها اضافه میکنه مخصوصا وقتی که به همراه شستی های آسانسور لمسی ظاهر میشن و شیک بودن رو تعریف میکنند. تصویر این نوع نمایشگر ها رو در پایین میتونید مشاهده کنید.

images_1667402711.png

شستی احضار کابین با نمایشگر سگمنت

نمایشگر های ال سی دی: این نوع نمایشگر ها شیک ترین و در عین حال گرون ترین نوع نمایشگر های پنل های آسانسور هستن که معمولا توی برج ها و ساختمان های لوکس از اون ها استفاده میشه و در کنار عددی که نشون میدن تصویری از یک منظره معمولا به زیبایی فضای تا الان هر امکاناتی که توی سایر نمایشگر ها بوده رو توی نمایشگر ال سی دی دیدیم اما چیزی که این نوع نمایشگر ها رو از بقیه نمایشگر ها متفاوت میکنه اینه که نمایشگر های ال سی دی علاوه بر نشان دادن تصویر که بالاتر هم بهش اشاره شد قابلیت نمایش متن، وضعیت آب و هوا اشکال هندسی و... رو دارن که همین موضوع باعث ایجاد تفاوت بین این نمایشگر و سایر انوع نمایشگر ها میشه.

بالابراضافه میکنه تصویر این نوع شستی های آسانسور با نمایشگر LCD رو هم میتونید در پایین مشاهده کنید:

images_1667402767.png

پنل آسانسور با نمایشگر LCD

وظیفه پنل آسانسور چیه؟

آسانسور ها برای این که از یک طبقه حرکت کنند و در یک طبقه دیگر توقف کننده نیازمند یک دستور هستن که این دستور توسط شستی یا پنل آسانسور صادر میشه و بدون حضور پنل، آسانسور هیچ کارایی نداره چون دستوری رو دریافت نمیکنه که بخواد به اون عمل کنه. پس میشه گفت که بعد از کنترل فرمان آسانسور مهم ترین چیز توی آسانسور همین شستی آسانسور هست.

بهترین پنل آسانسور

نمیشه برای همه ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجاری یک نسخه رو پیچید اما چیزی که واضحه اینه که یک شستی آسانسور دکمه ای با نمایشگر سگمنت ارزان ترین حالت یک شستی آسانسور محسوب میشه و یک کلید آسانسور لمسی با نمایشگر ال سی دی گران ترین حالت یک پنل آسانسور نام برده میشه اما چیزی که مهمه اینه که این محصولات بسیار تخصصی و مهم برای آسانسور یک ساختمان رو از کجا میشه تهیه کرد؟ پاسخ این سوال یک چیزه فقط و فقط آریانانوین چرا که آسانسور یک جز خیلی مهم توی هر ساختمونی محسوب میشه و بودن یا نبودن اون با کیفیت یا بی کیفیت بودن اون میتونه همه نظرات رو تغییر بده شما بعد از این که وارد یک ساختمان میشید بعد از نمای اون آسانسور هست که توجه شما رو جلب میکنه برای همین مهمه که شرکتی که اون آسانسور رو میسازه دارای اعتبار، سابقه و تخصص باشه که همه این ها توی شرکت آریانانوین حرف اول رو میزنه و با پیشروی در این صنعت همواره زبان زد خاص و عام بوده. برای همین هست که ما برای هر نوع از لوازم آسانسور از جمله شستی آسانسور آریانانوین رو به شما پیشنهاد میکنیم.

445036