گزارش هواشناسی ۶ دی ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در ۵ استان و بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور خبر داد.

تصویر گزارش هواشناسی ۶ دی ۱۴۰۱

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور در شرق خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب استان‌های یزد و اصفهان، جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و دریا متلاطم خواهد بود.

وی افزود: چهارشنبه (۷ دی‌ماه) بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکرشده شده بارش ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی به‌تدریج با حرکت خود نوار شرقی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و از کشور خارج خواهد شد. در این روز علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان نیز رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد و دریا متلاطم خواهد بود.

444049