ثبت کارت هوشمند ملی در آسایشگاه کهریزک

به مناسبت هفته ثبت احوال، مدیران و کارشناسان اداره ثبت احوال در آسایشگاه خیریه کهریزک حاضر شدند و زمینه صدور کارت هوشمند ملی را برای اعضای این مرکز فراهم ساختند.
تصویر ثبت کارت هوشمند ملی در آسایشگاه کهریزک

به گزارش سایت خبری پرسون، فرا رسیدن هفته ثبت احوال برای ساکنان آسایشگاه کهریزک فرصتی شد تا بدون آنکه سری به دفاتر خدمات الکترونیک دولت بزنند، بتوانند از خدمات صدور کارت هوشمند ملی برخوردار شوند، چرا که کارشناسان این حوزه برای انجام آن به آسایشگاه آمده بودند.

آسایشگاه خیریه کهریزک میزبان یکهزار و ۷۵۰ ساکن نفر شامل سالمندان، ناتوانان و کم توانان ذهنی و جسمی و بیماران ام اس است که مراجعه هر کدام برای دریافت کارت هوشمند ملی نیاز به صرف زمان، انرژی و امکانات خاصی داشت.

حضور مدیران و کارشناسان اداره ثبت احوال شهرستان ری در آسایشگاه خیریه کهریزک به مناسبت هفته ثبت احوال فرصت مغتنمی شد تا با ارائه خدمات ثبتی در این آسایشگاه، از صرف هزینه ها و به کارگیری امکانات مختلف برای جابجایی و مراجعه ساکنان کهریزک جلوگیری شود.

خدمات دولت برای همه قشرهای مردم است

زهرا شیوانی مقدم رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ری در جریان دیدار با مدیران و ساکنان آسایشگاه کهریزک با بیان اینکه مردم ما بدانند دولت و مجموعه آن به فکر همه مردم است، گفت: خدمات دولت حتی برای کسانی که از خانواده خود دور مانده اند نیز با مراجعه و خدمت رسانی مستقیم ارائه می شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه سالمندان امکان مراجعه به همکاران ما در دفاتر پیشخوان و یا اداره ثبت احوال شهرستان ری برای دریافت کارت هوشمند ملی را ندارند، این مجموعه برآن شد تا با هماهنگی های لازم در خدمت آنان در مجموعه آسایشگاه خیریه کهریزک باشد.

شیوانی مقدم خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی اعلام کرد حدود ۲۵۰ نفراز ساکنان آسایشگاه کهریزک کارت هوشمند دریافت نکرده اند و از همین همکاران ما از اداره ثبت احوال شهرستان ری در مرکز مستقر خواهند شد تا خدماتشان را به آنان ارائه دهند.

تلاش برای ایجاد آرامش روانی و جسمی برای ساکنان آسایشگاه کهریزک

حسین نحوی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک نیز در جریان ارائه این خدمات مجموعه با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما این است که زمینه آرامش فکری و روانی و جسمی را برای تمام ساکنان این مرکز ایجاد کنیم، اظهار داشت: لازمه تداوم فعالیت عادی افراد ساکن در این آسایشگاه، نیازمند همراهی و همکاری نیکوکاران، خیران و مدیران هستیم.

وی افزود: یکی از مدیرانی که به علاقه مند به حل بخشی از مشکلات کهریزک بود خانم شیوانی رئیس‌اداره ثبت احوال شهرری است، چون متوجه شد که تعداد قابل توجهی از افراد این مجموعه کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند در حالی که شرایط انتقال این افراد به مراکز و ادارات ثبت احوال و سامانه های مرتبط به بخش دولتی بسیار دشوار است، از همین رو همکاران ثبت احوال در آسایشگاه مستقر شدند تا افراد فاقد کارت ملی هوشمند را شناسایی و شرایط را برای صدور این کارت مانند دیگر هموطنان فراهم کنند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه اینجا بهشت است و در این مکان زندگی جریان دارد، خاطرنشان کرد: یکی از گروه های مدافعان سلامت که خیلی کم از آنها یاد می‌شود مراقبان و پرستار های آسایشگاه های سالمندان و معلولان است.

نحوی نژاد اضافه کرد: یکی از مشکلات بزرگ مرتبط با سلامت که در سال‌های اخیر با آن روبرو شدیم شیوع ویروس کرونا بود که کادر سلامت با رشادت های بی‌نظیر و بر حسب وظیفه اجتماعی، انسانی، اخلاقی و دینی خود عمل کردند.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک یادآور شد: این آسایشگاه افتخار دارد که نخستین مرکز نگهداری سالمند در دنیا بوده است که نه فقط در کشور بلکه توانست قرنطینه ۲ هفته ای را برای پرسنل خودش نه با جبر و فشار بلکه با ایجاد حس مسئولیت به انجام برساند.

آسایشگاه خیریه کهریزک با همت والای شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی با اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد.

این آسایشگاه هم اکنون در ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت، ۱۸۰ هزار مترمربع بنا و ظرفیت بستری یکهزار و ۷۵۰ نفر مددجو با واحدهای مختلفی مانند کارگاه، فیزیوتراپی، ساختمان بیماران ام اس، کتابخانه و سالن ورزشی مشغول خدمت رسانی است.

منبع:ایرنا

443890