رئیس کل دادگستری استان کرمان:

تسریع در رسیدگی‌ به پرونده های بازداشت شدگان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حقوق شهروندی متهمان یک اصل است، تباید به نحوی اقدام کنیم که ضمن تامین امنیت جامعه، حقوق متهمان نیز رعایت شود و اصل رعایت قانون همواره مورد توجه قرار گیرد.تسریع در رسیدگی‌ به پرونده های افراد حاضر در بازداشتگاه ها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و تحقیقات باید با کیفیت لازم در سریعترین زمان ممکن انجام شود.
تصویر تسریع در رسیدگی‌ به پرونده های بازداشت شدگان کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون،حجت الاسلام ابراهیم حمیدی پنجم دی ماه در نشست جمع بندی بازدید از بازداشتگاه های پلیس های تخصصی کرمان افزود: برخی افراد جامعه با بروز جرائمی در نظم و امنیت جامعه خدشه وارد می کنند و دستگاه های مربوطه براساس مصلحت جامعه و مردم نسبت به برخوردهای قانونی اقدام می کنند.

وی با اشاره به این مطلب که حقوق شهروندی متهمان یک اصل است، تاکید کرد: باید به نحوی اقدام کنیم که ضمن تامین امنیت جامعه، حقوق متهمان نیز رعایت شود و اصل رعایت قانون همواره مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی عنوان کرد: از بازداشتگاه ها باید به عنوان مکانی برای نگهداری موقت متهمان استفاده شود و در این رابطه نباید بیش از اختیارات شرعی و قانونی، کوچکترین اقدامی را علیه افراد داشت. ضمن اینکه باید نهایت تلاش برای استانداردسازی وضعیت بازداشتگاه ها انجام شود و بازداشتگاه ها به اندازه ضرورت باید مورد استفاده قرار گیرد و حتی نباید اجازه داد افراد حتی یک‌دقیقه بیشتر از ضرورت، در بازداشتگاه ها بمانند.

وی با اشاره به اینکه افراد پس از خروج از بازداشتگاه ها باید متناسب با قرار قانونی صادر شده، در زندان ها نگهداری شوند، گفت: تسریع در رسیدگی‌به پرونده های افراد حاضر در بازداشتگاه ها نیز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و تحقیقات باید با کیفیت لازم در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: باید نظارت کنیم که فرد بی‌گناهی در بازداشتگاه ها نگهداری نشود و باید اصل بر برائت را همواره مورد توجه قرار داد.

وی بازدید مستمر همکاران قضایی از بازداشتگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به کشف علمی جرم زمینه ای را فراهم می آورد که نیازی به نگهداری افراد در بازداشتگاه ها وجود نداشته باشد.

منبع:ایسنا

443883