آماده برداشتن گام‌های نهایی برای توافق هسته‌ای هستیم

وزیر امور خارجه از گفت‌وگوی خود با همتای سعودی خود در حاشیه دومین دور کنفرانس بغداد۲ خبر داد و گفت: هر زمان سعودی‌ها برای بازگشت به روابط عادی آمادگی داشته باشند ایران از آن استقبال خواهد کرد.
تصویر آماده برداشتن گام‌های نهایی برای توافق هسته‌ای هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در پایان سفر خود به اردن و حضور در اجلاس بغداد ۲ در جمع خبرنگاران، گفت: به همراه علی باقری و مورا در گفت‌وگو با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فرصتی پیش آمد که در یک نشست دو ساعته یکبار دیگر مسائل مربوط به مذاکرات برای لغو تحریم‌ها رو مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دو تا سه ماه گذشته طرف آمریکایی در اظهاراتی ریاکارانه، اقداماتی داشت که با حرف‌های آنها همخوانی نداشت. آمریکا مرتبا ترجیح خود برای گام نهایی بازگشت همه طرف‌ها به توافق در وین را اعلام اما در رسانه‌ها ریاکارانه رفتار می‌کردند.

امیرعبداللهیان افزود: در این جلسه درباره همه این مسائل صحبت شد و تاکید کردیم که اگر ادعای آمریکایی‌ها برای پیگیری دیپلماتیک درست باشد نمی‌توانند به شیوه ای دیگر در رسانه‌ها به دنبال امتیازگیری باشند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: برداشت ما این است که طرف‌های مختلف در حال بازگشت به واقع بینی هستند و ما نیز اعلام کردیم چنانچه خطوط قرمز ما رعایت شود، آمادگی داریم گام‌های نهایی رسیدن به توافق را برداریم.

وی یادآور شد: در حاشیه نشست بغداد ۲ فرصت وجود داشت و میان سران کشورها گفت وگوهایی انجام شد، از جمله گفت‌وگویی با وزیر امورخارجه عربستان در حاشیه برگزار شد و ما بر آمادگی خود برای ادامه روندی که در بغداد شروع شده است را اعلام کردیم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران طرف قطع کننده مناسبات دیپلماتیک نبوده و این عربستان سعودی بود که چنین تصمیمی را گرفت و هر زمان که سعودی‌ها برای بازگشت روابط به حالت طبیعی آمادگی داشته باشند، ایران از آن استقبال خواهد کرد.

منبع: تسنیم

443238