هشتمین روز متوالی آلودگی هوای پایتخت

رئیس کل دادگستری استان تهران به یکی از معاونان خود ماموریت داد که نسبت به احصاء اهمال و ترک فعل احتمالی دستگاه‌ها در حوزه قانون هوای پاک اقدام کند.
تصویر هشتمین روز متوالی آلودگی هوای پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، در پی تشدید آلودگی هوای تهران و به‌ مخاطره افتادن سلامت عمومی جامعه به‌عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران دستور تشکیل کمیته مشترک به‌منظور احصاء اهمال و ترک فعل احتمالی دستگاه‌ها در حوزه قانون هوای پاک را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران به یکی از معاونان قضایی خود ماموریت داد تا ضمن تشکیل کمیته‌ای متشکل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اداره کل بازرسی استان تهران و عنداللزوم سایر دستگاه‌ها، نسبت به احصاء اهمال و ترک فعل احتمالی دستگاه‌ها در حوزه قانون هوای پاک اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از حیث حقوق عامه نسبت به سلامت شهروندان مسئول است، تاکید کرد: در صورت احراز هرگونه ترک فعل و کوتاهی در حوزه عملکرد دستگاه‌های مسئول در زمینه قانون هوای پاک، وفق قوانین و مقررات و بدون مسامحه اقدامات قضایی لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است تهران، امروز هشتمین روز هوای آلوده را پشت سر می‌گذارد و به گفته کارشناسان و طبق آنچه مشهود و محسوس است، هوای پایتخت به مرز خفگی رسیده و طبق گزارشی که اورژانس تهران اعلام کرده، از روز ۱۱ تا ۲۱ آذر بیش از ۱۵۰۰ نفز از شهروندان به دلیل عارضه‌های تنفسی و ریوی ناشی از آلودگی هوای تهران در مراکز درمانی بستری شدند.

طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت، آلودگی هوا در کشور سالانه ۲۰ هزار نفر را به کام مرگ می‌کشاند اما هنوز اراده و برنامه‌ای برای رفع این معضل بزرگ وجود ندارد. ۱۵ سال از تصویب قانون هوای پاک می‌گذرد اما به دلیل کوتاهی بیش از ۱۰ دستگاه دولتی، این قانون هنوز اجرا نشده است و آلودگی هوا هر هفته وارد فاز بدتر و خطرناکتری می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

442017

مطالب مرتبط