کسب بالاترین فروش بلیط ۲۰۲۲ برای «نهنگ»

فیلم «نهنگ» از شش سالن سینما ۳۶۰هزار دلار درآمد کسب کرد که این میزان فروش به عنوان بالاترین میانگین هر سینما در سال ۲۰۲۲ بوده است.
تصویر کسب بالاترین فروش بلیط ۲۰۲۲ برای «نهنگ»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از variety، فیلم «نهنگ» به کارگردانی Darren Aronofsky (دارن آرنفسکی) با توزیع از کمپانی A۲ در اکران محدود در باکس آفیس امتیاز کسب کرد و بزرگترین افتتاحیه یک فیلم هنری را به خود اختصاص داد.

این فیلم با بازی برندان فریزر در نقش یک فرد منزوی چاق که تلاش می‌کند با دخترش ارتباط برقرار کند، تنها از شش سالن سینما ۳۶۰هزار دلار به دست آورد، یعنی برای هر نمایش رقمی حدود ۶۰هزار دلار.

این فروش بلیت به عنوان بالاترین میانگین هر سینما در سال ۲۰۲۲ و همچنین دومین فروش محدود برای اکران محدود از زمان شروع همه‌گیری COVID-۱۹ است.

فیلم «نهنگ» جزو بهترین نمایش ​​دارن آرونوفسکی پس از «قوی سیاه» در سال ۲۰۱۰ است.

فروش اولیه بلیت «نهنگ» در دوران COVID-۱۹ که بازار سختی برای هند بود در مقایسه با اکران تخصصی فیلم «امپراتوری نور» با کارگردانی سام مندز با اقبال مواجه شده است. همچنین این درام تاثیرگذار با ۱۶۰هزار دلار از ۱۱۰ سالن در آخر هفته سقوط کرد.

«نهنگ» با اکران آخر هفته خود در شش پرده سینمای نیویورک و لس آنجلس خواهد ماند‌.

همچنین برای شرکت توزیع کننده این فیلم، آزمون واقعی این خواهد بود که آیا «نهنگ» می‌تواند با گسترش فیلم در سراسر کشور در ۲۱ دسامبر، حرکت خود را حفظ کند یا خیر.

تا کنون، «نهنگ» پس از اولین حضور قدرتمند خود در جشنواره فیلم ونیز، جایی که فریزر احساساتی تور تهاجمی جذاب خود را آغاز کرد، همچنان در گفتگو باقی مانده است. فریزر که در این فیلم با سادی سینک و هونگ چاو بازی می‌کند، به نظر می‌رسد خود را در رقابت بهترین بازیگر مرد در اسکار بیابد.

اوون گلیبرمن، منتقد ارشد فیلم، بازی برندان فریزر را ستود و او را «بازیگر بهتر، زیرک‌‌ و ترسناک‌تر از همیشه» خواند.

441943