صدر نشینی «پلنگ سیاه» در گیشه

فیلم‌های جدیدی مانند "دنیای عجیب"، "فداکاری"، "خانواده فبلمن‌" و "استخوان‌ها" و "همه چیز" از فیلم "پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه" در روز شکرگزاری عقب ماندند و این فیلم با فروش ۸ میلیون دلاری در صدر جدول فروش ماند.
تصویر صدر نشینی «پلنگ سیاه» در گیشه

به گزارش سایت خبری پرسون، انیمیشن «دنیای عجیب» محصول دیزنی در افتتاحیه چهارشنبه آخر هفته خود 4 میلیون و 200 هزار دلار فروش کرد و بعد از آن در روز شکرگزاری نیز 2 میلیون و 400 هزار دلار دیگر نیز کسب کرد. این فیلم در 4 هزار و 174 سینما فروخت و در مجموع فروش خود را به 6 میلیون و 700 هزار دلار رساند.

اینگونه که تحلیلگران باکس آفیس می‌گویند این فیلم باید تا آخر هفته (یکشنبه) 26 میلیون دلار بفروشد که برای این فیلم با بودجه 180 میلیون دلاری نتیجه خوبی نیست.

برای مقایسه فروش سینماها سال گذشته در روز شکرگذاری، پویانمایی «انکانتو» محصول دیزنی 40 میلیون و 300 هزار دلار فروش کرد. البته سال گذشته تازه مراحل واکسیناسیون آغاز شده بود و بچه‌ها تازه در حال واکسینه شدن بودند، برای همین ارزیابان باکس آفیس نسبت به قضاوت درباره باکس آفیس سخت‌گیر نبودند. اما وضعیت فروش سینماها در روز شکرگذاری امسال نشان می‌دهد که با وجود باز شدن سینماها و روند واکسیناسیون، هنوز مناسب نیست.

اما قبل از همه‌گیری کرونا، تعطیلات زمان مطمئنی برای افتتاح یک فیلم انیمیشن در نظر گرفته می‌شد. اکران‌های روز شکرگزاری کمپانی دیزنی برای فیلم‌هایی مانند «یخ زده 2» در سال 2019، 123 میلیون دلار، «رالف اینترنت را خراب می‌کند» در سال 2018، 84 میلیون دلار و «کوکو» در سال 2017، 71 میلیون دلار در افتتاحیه بود که در نتیجه از تعطیلات افتتاحیه به طور قابل توجهی لذت بردند و اکران طولانی‌تری داشتند.

اما در زمان همه‌گیری کرونا خانواده‌ها نسبت به سینما بسیار گزینشگر عمل کردند به طوریکه تنها «مینیون‌ها: ظهور گرو» بود که آن هم به طور جهانی 937 میلیون دلار فروش کرد.

البته این تنها انیمیشن «دنیای عجیب نیست» که در جذب مخاطب مشکل دارد بلکه فیلم‌های «فداکاری»، «خانواده فیبلمن» و «استخوان‌ها و همه‌چیز» هم در سراسر کشور دچار مشکل‌اند.

فیلم جنگی «فداکاری»، در روز پنجشنبه، 1 میلیون و 200 هزار دلار فروش کرد و به نظر می‌رسد که تا آخر هفته 8 میلیون و 500 هزار دلار فروش کند. «خانواده فیبلمن» نیز 480 هزار دلار و «استخوان‌ها و همه‌چیز» هم 430 هزار دلار فروخت. به نظر می‌رسد که هرکدام از این فیلم‌ها به ترتیب 3 میلیون و 3 میلیون و 500 هزار دلار تا آخر هفته فروش کنند.

اما فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» نیز در آخر هفته 8 میلیون و 100 هزار دلار فروش کرد و بر اساس تخمین‌ها این فیلم که از سه هفته قبل اکران خود را آغاز کرد، تا آخر تعطیلات 60 میلیون دلار فروش می‌کند. بنابراین این فیلم در داخل آمریکا 321 میلیون دلار و در جهان نیز 600 میلیون دلار فروش کرده است.

منبع: تسنیم

429314