پرسون از پارکینگ طبقاتی میدان راه آهن گزارش می دهد؛

خدمات رسانی با اعمال شاقه / شهرداری متولی پارکینگ کرمانیان؟

یکی از مهم ترین محلات پرتردد شهروندان تهرانی و حتی هموطنان در پایتخت میدان راه آهن است، این میدان به واسطه مراکز خرید و مجموعه راه آهن تهران تردد بالای خودروها را روزانه پذیرا است، به همین منظور کمبود جای پارک خودرو یکی از دغدغه های شهروندان است.
تصویر خدمات رسانی با اعمال شاقه / شهرداری متولی پارکینگ کرمانیان؟

به گزارش پرسون؛ پارکینگ های عمومی مختلفی در این محله وجود دارد؛ اما در ضلع غربی این میدان چند سالی است پارکینگ طبقاتی فراهم شده تا بخشی از دغدغه کمبود جای پارک خودرو در این محله پر تردد تهران را کاهش دهد؛ اما خدمات رسانی در این پارکینگ با اعمال شاقه صورت می گیرد.

خبرنگار حوزه شهری پرسون در پی نارضایتی مراجعه کنندگان به این مجموعه خدماتی گزارشی میدانی تهیه کرده است که در ادامه می خوانید:

حساب و کتاب این مجموعه معلوم نیست به چه شکل است، بنده یک ساعت کمتر در این محیط پارک کردم و ده هزار تومان کرایه دریافت شد، در حالی که همه پارکینگ ها تا یک ساعت پارک رایگان است یا اینکه مبلغی بسیار کمتر از این میزان دریافت می کنند.

کرایه بالای جای پارک خودرو

یکی از شهروندان که با خودرو در حال خروج از این پارکینگ طبقاتی است، گفت: حساب و کتاب این مجموعه معلوم نیست به چه شکل است، بنده یک ساعت کمتر در این محیط پارک کردم و ده هزار تومان کرایه دریافت شد، در حالی که همه پارکینگ ها تا یک ساعت پارک رایگان است یا اینکه مبلغی بسیار کمتر از این میزان دریافت می کنند.

وی که فیش پرداخت چند روز پیش خود را همراه دارد نشان می دهد، افزود: 13 ام همین ماه ساعت ده و 48 دقیقه 10 هزار تومان بابت کمتر از یک ساعت جای پارک از من گرفته شده است و این در حالی است که تابلویی که در ورودی این پارکینگ قرار دارد عنوان شده ورودی و ساعت اول دو هزار و 900 تومان باید دریافت شود.

این شهروند تهرانی که دل پری از این وضعیت پارکینگ عمومی دارد تابلو نصب شده در این محیط را به ما نشان می دهد، ادامه داد: اجاره بهای پارک خودرو براساس تابلویی که خود مسئولان در این پارکینگ نصب کرده اند به این شرح است که سواری و وانت دو هزار و 900 تومان برای ورودی و ساعت اول که به ازای هر نیم ساعت تا 12 ساعت 650 تومان و به ازای هر نیم ساعت بیش از 12 ساعت توقف 325 تومان در نظر گرفته خواهد شد و اگر خودرویی 24 ساعت به شکل کامل در این پارکینگ توقف کند باید 25 هزار تومان پرداخت کند؛ اما بنده برای کمتر از یک ساعت 10 هزار تومان پرداخت کردم

نظافت صفر

این پارکینگ حدود سال 84 مورد بهره برداری قرار گرفته است و آن طور که ما در جریان هستیم شهرداری تهران این پارکینگ را اداره می کند.

یکی دیگر از شهروندان که شاهد این گفتگو است و خود را رضا معرفی می کند، گفت: موضوع هزینه بالای اجاره پارک خودرو نیست، نظافت این مجموعه است و هیچ نظارتی بر این نظافت نشده است.

وی که محل کارش در میدان راه آهن است و خودرو اش را همه روزه در این پارکینگ پارک می کند، افزود: از زمانی که این مجموعه راه اندازی شده هیچ نوسازی و مرمت و زیباسازی در دستور کار مسئولان برای این پارکینگ نبوده است و تنها به دنبال کسب درآمد زایی از آن هستند در حالی که یک زیباسازی محیطی چه در بنای بیرونی چه در بنای داخلی این پارکینگ کمک بسزایی به خاکستری بودن شهر آن هم در محله راه آهن خواهد کرد و به نوعی نشاط شهری به وجود خواهد آمد.

رضا ادامه داد: این پارکینگ حدود سال 84 مورد بهره برداری قرار گرفته است و آن طور که ما در جریان هستیم شهرداری تهران این پارکینگ را اداره می کند.

هنوز سنتی خدمات رسانی صورت می گیرد

براساس مشاهدات خبرنگار پرسون هنوز برگ ورودی خودروها به این پارکینگ به شکل سنتی است؛ چرا که یک متصدی در ابتدای این پارکینگ قرار دارد و به روی یک برگ به شکل دستی شماره پلاک خودرو در آن قید می شود در حالی که در بسیاری از پارکینگ های مراکز دیگر به شکل الکترونیکی کارت صادر می کنند.

از سوی دیگر تاریکی مسیر تردد خودروها در این پارکینگ و همچنین نازیبایی این پارکینگ نشان از بی کیفیتی خدمات می دهد؛ نکته جالب توجه این است که همیشه طبقه همکف و دوم این پارکینگ ظرفیت تکمیلی دارد و شهروندان باید در طبقات بالایی خودروشان را پارک کنند.

همچنین شهروندان بعد از پارک خودرو باید از رمپ خروجی خودروها به بیرون از ساختمان بروند که این موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده چرا که محیطی برای تردد رانندگان و سرنشینان به شکل راه پله و آسانسور وجود دارد که مسئولان مربوط این مسیر را مسدود کرده اند.

پیاده روی پر زحمت

برای اینکه بتوانیم به طبقه نخست این پارکینگ مراجعه کنیم باید یک مسیر طولانی را طی کنیم، گویا در این پارکینگ طبقاتی خبری از آسانسور نیست، با یکی از کارگران این مجموعه هم صحبت می شویم، از او می پرسیم این پارکینگ طبقاتی متعلق به شهرداری است، گفت: دقیقا نمی دانم شهرداری مسئول این مجموعه هست یا مجموعه دیگری اما هرچه که هست خیلی حساب و کتاب ندارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا آسانسور این مجموعه رانندگان و سایر سرنشینان را بعد از پارک خودرو جابه جا نمی کند، گفت: به دلیل وجود معتادان در بیرون از این پارکینگ خدمات رسانی از طریق آسانسور تا بیرون از این مجموعه را تعطیل کرده اند تا این افراد از طریق این آسانسورها به ساختمان پارکینگ مراجعه نکنند و موجب آسیب به خودرو شهروندان نشوند.

441584

نظرات شما ( 2 نظر )

بنیامی |
سه شنبه 1 اسفند 140216:52
اصلا پارکینگ خوبی نیست.برخورد کارکنان زیر صفر.بنده ساکن پرند هستم و هروز به خاطر کارم مجبورم بیام تهران بعد موتورمو از پارکینگ وردارم برم سرکارم و غروب مجدد موتورو میزارم پارکینگ و به سمت پرند میرم.قیمت روزانه ۲۴ساعته موتور سیکلت طبق تابلویی که خوده مسئولین در مقابل درب ورودی پارکینگ نصب کردن ۷هزار و ۵۰۰تومن است ولی هروز از من به خاطر ۲۰ساعت توقف ۱۵هزارتومان دریافت میکنن.الان چند ساله من به این پارکینگ رفت امد دارم.سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰هزار تومان دریافت میکردن.سال ۱۴۰۲کردن ۱۵هزار تومن در حالی که مبلغ ۷هزار و ۵۰۰تومان هستش.بعدشم برخورد کارکنان اونجا فقط یک نفر به طوری زننده هستش که انگار پارکینگ ماله باباشه.فقط جرات داری به دلیل بسته بودن رمپ ورودی اون دستگاهه که میاد پایین میره بالا تا جلو ماشین رو بگیرن(اسمش خاطرم نیست).موقع پایین بودن جرات میخواد یه بوق ساده بزنی تا بازش کنن بری داخل پارکینگ.بری بالا چنان باهات برخورد میکنه اون کارگر اونجا که تو مغز هیچ احدی نمیگنجه.و تهدیدت میکنه اگه یبار دیگه بوق بزنی رات نمیدم داخل پارکینگ انگار واسه باباشه.خلاصه هروز منو اون اقا بی محترم دعوا داریم.به بهانه های مختلف گیر میده و به اصطلاح قلدری میکنه.خواهشن رسیدگی کنید.عاجزانه درخواست دارم مقام مربوطه ورود کنه.اونجا نه مدیر دارن نه پاسخگو.بی در و پیکر ترین پارکینگ ایران همونجاس.یا علی
مهدیار ایرانخواه |
چهارشنبه 29 شهریور 140213:53
اگه ماشینتون براتون ارزش داره بخونید و هرگز سمت این پارکینگ نرید پدرم حدود ۳~۴ روز ماشینشو داخل این پارکینگ گذاشت بعد از تحویل گرفتن ماشین تو راه خونه کم کم متوجه میشدیم که چه قطعاتی رو از ماشین کندن برای مثال آینه عقب فابریک پژو ۲۰۶ فرانسه رو با یه آینه عقب به درد نخور عوض کردن در باک ماشین فلزی بود و فابریک ماشین ، با یه در باک پلاستیکی عوضش کردن این داستان مال همین امروزه و فقط خدا میدونه که هر چی بیشتر ماشینو زیر و رو کنیم چند تا دیگه از این گند کاریا توش پیدا میکنیم
    سازمان آگهی های پرسون