افزایش شدید قیمت طلا و سکه در بازار ایران

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه، درباره وضعیت جدید بازار طلا و سکه و رکوردشکنی قیمت ها گفت: این افزایش قیمت ها ثابت نیست و این نوسانات جزئی در اقتصاد وجود دارد.
تصویر افزایش شدید قیمت طلا و سکه در بازار ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه با بیان این‌که قیمت‌ها در بازار رکورد زد، گفت: دو عامل افزایشی نرخ ارز و اونس جهانی طلا را امروز در بازار داشتیم که موجب بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

رکورد قیمت‌ها در بازار طلا زده شد و امروز هر گرم طلای ۱۸عیار وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد. در بازار سکه نیز سکه بهار آزادی، نیم‌سکه و ربع‌سکه کانال جدید قیمتی را تجربه کردند، به طوری که سکه بهار آزادی در بازار با قیمت ۱۷ میلیون و ۸۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۷ میلیون و ۲۰ هزار تومان به فروش رفت.

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت امروز بازار طلا و سکه گفت: امروز با توجه به این‌که دوشنبه است و بعد از تعطیلی بازارهای جهانی، اونس جهانی در شروع کار با ۱۱ دلار افزایش همراه بود و نوسانات معمول ارز نیز وجود دارد.

وی افزود: این دو عامل افزایشی باعث شد که امروز قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز با افزایش همراه باشد و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان صعود کرد که می‌توان گفت رکورد جدید قیمتی است.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه تصریح کرد: قیمت سکه نیز امروز به ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده که نسبت به دیروز با افزایش همراه بوده است.

کشتی‌آرای عنوان کرد: در مجموع دو عامل افزایشی نرخ ارز و اونس جهانی طلا را امروز در بازار داشتیم که موجب بالا رفتن قیمت‌ها شده است. به این ترتیب، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۶۰۸ هزار تومان رسید که یک رکورد جدید قیمت است.

440660