مهمترین هدف رئیسی از سفر یک روزه به کردستان

حجت الاسلام رییسی صبح پنجشنبه در فرودگاه سنندج، مورد استقبال استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران ارشد استان قرار گرفت

تصویر مهمترین هدف رئیسی از سفر یک روزه به کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون، بهره‌برداری از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، دیدار با مردم و نشست با روحانیون و نخبگان استان، مهمترین برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به استان کردستان است.

طرح انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از جمله پروژه‌هایبزرگ دولت در حوزه آبرسانی شهری است که در ۲۰ ماه تمام شد.

کلنگ اجرای طرح آبرسانی به شهر سنندج دهه فجر سال ۱۳۹۹ به زمین زده شد، عملیات اجرایی این پروژه نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز و فاز یک آن در آبان سال جاری به بهره‌برداری رسید.

طرح آبرسانی به سنندج از جمله پروژه‌هایی است که در مدت زمان تعیین شده به دلیل تاکید رییس جمهور و پیگیری‌های مستمر وزیر نیرو و مسئولان استانی با وجود شرایط کوهستانی و وجود مسیرهای صعب‌العبور برای انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه و فرایند دشوار عبور خط لوله فولادی از دل صخره‌ها با نتیجه مطلوب به سرانجام رسید.

مسیر پروژه آبرسانی از منابع آبی استان کردستان به شهر سنندج حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ ۴۸۰ متر است که در این میان ۲۷ کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر منشعب شده است.

بهره‌برداری از این شبکه آبرسانی که برای آن ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است امکان انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب را به تصفیه‌خانه سنندج برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهر، در افق سال ۱۴۲۵ مهیا می‌کند.

سد آزاد در ۶۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده و حجم مخزن آن ۳۰۰ میلیون مترمکعب است.

سد قشلاق در ۱۲ کیلومتری شمال سنندج، چند سال است دچار تغذیه گرایی شده است و آب شرب این شهر طعم و بوی نامطلوب دارد.

440080