گزارش پرسون از یک اقدام عجیب شرکت آب و فاضلاب برای شهروندان تهرانی؛

انتقال کنتور آب به داخل ملک با هزینه مشترکان

موضوع سرقت تجهیزات شهری یکی از دغدغه های این روزهای نهادهای خدمات رسان در کلانشهری مانند تهران است، شرکت آب و فاضلاب تهران نیز از این امر مثتثنی نیست؛ اما این شرکت دست به کار شده و برای پیشگیری از این موضوع خرج روی دست مشترکان گذاشته است.
تصویر انتقال کنتور آب به داخل ملک با هزینه مشترکان

به گزارش سایت خبری پرسون، به تازگی شرکت آب و فاضلاب شهر تهران نامه ای به مشترکان ارسال کرده که اقدام به جابه جایی کنتور آب از مقابل ملک به داخل ملک کنند و برای این اقدام هزینه ای را از مشترکان دریافت خواهد کرد که نارضایتی شهروندان را به دنبال آورده است.

در گزارش پیش روی گلایه تعدادی از شهروندان تهرانی که با تحریریه پرسون این موضوع را مطرح کرده اند را می خوانید:

خدمات رسانی تا در واحد مسکونی برعهده شرکت آب است

در این باره محمد یکی از شهروندان تهرانی که در منطقه 5 تهران سکونت دارد، گفت:چرا شهروندان باید پول کم کاری گذشته شرکت آب و فاضلاب را بدهند.

وی افزود: از زمانی که کنتور آب واحد مسکونی ام از سوی شرکت آب و فاضلاب راه اندازی شده در مقابل درب ورودی ساختمان بوده است که به تازگی شرکت فاضلاب نامه ای ارسال کرده که باید این کنتور را جا به جا کنیم.

این شهروند تهرانی به متن نامه ارسالی اشاره کرد، گفت: در متن نامه ارسالی از سوی شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 شهر تهران ناحیه 2 آمده است از آنجایی که برابر آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب ، مسئولیت نگهداری از وسایل و تجهیزات موجود در محل برقراری انشعاب آب و فاضلاب اهم از کنتور ، شیرآلات، دریچه و... به عهده مشترک می باشد.

محمد ادامه داد:چند سوال برای این متن نامه وجود دارد؛ نخست اینکه آن زمانی که این کنتور را عوامل شرکت آب نصب کردند باید رعایت می کردند، دوم اینکه مشترک هیچ مسئولیت در نگهداری تجهیزات ندارد و این قانون را خود شرکت آب و فاضلاب برای خود فراهم کرده است.

مسئولیت به دوش مردم!

یکی دیگر از شهروندان تهرانی در این باره به خبرنگار پرسون گفت: شرکت آب و فاضلاب به شکلی نامه تهدید آمیز برای مشترکان می زند که گویا در جریان نیست که ماهیانه هزینه ای را در قبال نگهداری تجهیزات از شهروندان دریافت می کند.

او که خود را رسول معرفی کرد؛ افزود: در متن نامه شرکت آب و فاضلاب آمده که بدیهی است در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سرقت کنتور و سایر متعلقات مربوطه ، جبران هزینه خسارت به بار آمده به عهده مشترک خواهد بود؛ این در حالی است که مسئولیت نگهداری تجهیزات برعهده خود این شرکت است که می خواهد مسئولیت را به دوش شهروندان بیندازد.

این شهروند تهرانی با لبخند گفت: در نامه ارسالی عنوان شده که به دلیل تغییرات ساختمانی به عمل آمده در آن ملک ضروریست در اسرع وقت جهت جا به جایی کنتور به داخل ملک اقدام شود؛ در حالی که اصلا ملک ما تغییراتی نداشته است و اسناد و مدارک جابه جای نیز نزد شهرداری وجود دارد که این ملک در 30 سال اخیر هیچ تغییراتی نداشته است که کنتور در بیرون از ملک قرار گیرد.

رسول تصریح کرد: شماره نامه 204 در تاریخ 28 آبان ماه ارسال شده که نکته جالب این است که امضا و مهری در نامه ندارد و اینکه در قسمت پایین نامه شرکت پیمانکار قید شده که جای سوال دارد.

429675

مطالب مرتبط