بخاطر امضای ماشینی کتاب‌هایش

عذرخواهی «باب دیلن» از طرفدارانش

«باب دیلن» خواننده و ترانه‌سرای برای امضای ماشینی کتاب‌هایش به جای امضای دست‌نویس از طرفدارانش عذرخواهی کرد.

تصویر عذرخواهی «باب دیلن» از طرفدارانش

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از رولینگ استون،در حالی نسخه‌ محدود کتاب «فلسفه آواز مدرن» با امضای دست‌نویس «باب دیلن» به قیمت ۶۰۰ دلار به خوانندگان فروخته شده بود، حالا مشخص شده این کتاب‌ها با امضای کپی‌شده این نویسنده، خواننده و ترانه سرا همراه بوده است.

روسای شرکت انتشاراتی «سایمون و شوستر» این اشتباه را پذیرفته‌اند و پیشنهاد بازگشت وجه به خریداران را مطرح کرده‌اند و «باب دیلن» نیز در بیانیه‌ای که در صفحه اجتماعی خود در فیسبوک منتشر کرده، درباره چگونگی بروز این مشکل نوشت: «باید به طرفداران و دنبال‌کنندگانم اعلام کنم که متوجه شدم که در مورد امضای برخی از آثار هنری اخیر من و نسخه‌ای محدود از کتاب «فلسفه آهنگ مدرن» بحث‌هایی وجود دارد. من در طول سال‌ها تک‌تک آثار هنری را با دست امضا کرده‌ام و هرگز مشکلی وجود نداشته است اما پس از سرگیجه در طول همه‌گیری کووید-۱۹ و قرنطینه، تصمیم گرفته شد از امضای کپی‌شده ماشینی برای آثارم استفاده کنم».

وی ادامه داد: «در سال ۲۰۱۹ دچار سرگیجه‌ای شدم که تا دوران همه گیری کرونا ادامه یافت. پنج نفر به من کمک می‌گردند تا کتاب‌ها را امضا کنم اما ما نتوانستیم سر موعد کارها را انجام دهیم. با نزدیک شدن به مهلت‌های قراردادی، ایده استفاده از امضای خودکار پیشنهاد شد و به من اطمینان داده شد که این کارها همیشه در دنیای هنر و ادبیات انجام می شود».

«دیلن» همچنین گفت که اکنون تمام تلاش خود را برای جبران این اشتباه انجام می‌دهد، چرا که استفاده از امضای ماشینی یک اشتباه بوده و می خواهد فوراً جبران شود.

او تاکید کرد که با انتشارات سایمون و شوستر و شرکای هنری‌اش به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

انتشارات سایمون و شوستر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از همه کسانی که نسخه محدود کتاب «فلسفه آواز مدرن» را خریداری کرده‌اند، عذرخواهی می‌کنیم. همانطور که مشخص شده، کتاب‌های نسخه محدود حاوی امضای کپی‌شده «باب» هستند و ما ضمن رسیدگی به این موضوع فورا مبالغ خریداران را برمی‌گردانیم.

«باب دیلن» خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی از نگاه بسیاری، تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا محسوب می‌شود و برخی ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده است. او در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دهه ۶۰ بسیار تأثیرگذار بود و به «شکسپیر» هم‌نسلان خود شهرت یافت. او در پنج دهه اخیر در موسیقی آمریکا به عنوان یک پدیده مطرح بوده است.

آکادمی نوبل در نوامبر ۲۰۱۶ نام «باب دیلن» را به‌عنوان برنده نوبل ادبیات اعلام و «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» را علت برگزیدن او عنوان کرد.

انتخاب یک ترانه‌سرا و خواننده به‌عنوان برنده نوبل ادبیات، واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشت و نوع عملکرد او در مقابل کسب این جایزه مهم ادبی به این حواشی دامن زد، هر چند او سرانجام چند روز پیش از مهلت پایانی، جایزه ۹۲۴ هزار دلاری نوبل ادبیات را دریافت کرد.

429666