تیم ملی فوتبال ایران در چه شرایطی صعود می‌کند؟

در این گزارش احتمالات صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور بعدی جام جهانی قطر بررسی شده است.
تصویر تیم ملی فوتبال ایران در چه شرایطی صعود می‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روز دوم از مسابقات مرحله مقدماتی گروه B بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی با پیروزی دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز و تساوی تیم‌های آمریکا و انگلیس به پایان رسید تا هر چهار تیم حاضر در این گروه شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشند.

در این میان تیم ملی ایران که با شکست سنگین ۶ بر ۲ برابر انگلیس جام بیست و دوم را شروع کرد، با بردی شیرین و تأثیرگذار برابر ولز به جام برگشت و حالا در آستانه صعود به مرحله حذفی این رقابتها قرار گرفته است.

راه حل صعود بی چون و چرا

ملی پوشان کشورمان هر چند کار سختی برابر آمریکا دارند اما برای قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد باید حریف پایانی خود را شکست دهند تا با ۶ امتیاز نه تنها صعود را حتمی کنند بلکه این شانس را هم برای خود ایجاد می‌کنند که به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شوند.

شکست پایان رویاست

حالت دوم دیدار ایران و آمریکا این است که ملی پوشان کشورمان برابر حریف تن به شکست بدهند و سه امتیازی باقی بمانند. در این صورت حذف تیم ملی ایران قطعی خواهد بود چرا که انگلیس در حال حاضر ۴ امتیازی است و آمریکا هم در صورت پیروزی برابر ایران ۵ امتیازی خواهد شد و صعودش قطعی می‌شود.

تأثیر دیدار انگلیس و ولز

اما تساوی ایران برابر آمریکا معادلاتی را برای صعود دو تیم صعودکننده از گروه دوم به وجود خواهد آورد که نتیجه دیدار انگلیس و ولز هم در تعیین تکلیف تیم ملی ایران تأثیرگذار خواهد بود.

ایران در چه صورت صدرنشین می‌شود؟

در صورتی که تیم ملی فوتبال ایران بتواند آمریکا را شکست دهد و دیدار تیم‌های انگلیس و ولز با تساوی به پایان برسد، ایران ۶ امتیازی خواهد شد و به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد می‌شود و تیم ملی انگلیس با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعد خواهد شد.

نقش ولز در صعود ایران

تیمی که دو بر صفر به ایران باخت حالا دیدارش با انگلیس می‌تواند بخشی از معادلات صعود ایران را حل کند. ولزی‌ها اگر بتوانند برابر انگلیس به تساوی برسند، تیم ملی ایران با تساوی برابر آمریکا هم راهی مرحله بعد خواهد شد. اگر ولز بتواند انگلیس را شکست دهد بازهم ایران با تساوی برابر آمریکا به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

* برد ایران - برد انگلیس: صعود ایران
* برد ایران - تساوی انگلیس: صعود ایران
* برد ایران - باخت انگلیس: صعود ایران
* تساوی ایران - برد انگلیس: صعود ایران
* تساوی ایران - تساوی انگلیس: صعود ایران
* تساوی ایران - باخت انگلیس: حذف ایران
* باخت ایران - برد انگلیس: حذف ایران
* باخت ایران - تساوی انگلیس: حذف ایران
* باخت ایران - باخت انگلیس: حذف ایران

دیدارهای روز پایانی مرحله گروهی روز سه شنبه ۸ آذر برگزار خواهد شد و از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه تیم ملی فوتبال ایران به مصاف آمریکا خواهد رفت و تیم ملی فوتبال انگلیس هم با ولز دیدار می‌کند تا تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص شود.

منبع: مهر

429272