آموزش تعمیر ساید جنرال الکتریک

ساید بای ساید جنرال الکترونیک یکی از با کیفیت ترین و پر استفاده ترین انواع یخچال ها در منازل ایرانیان است که ممکن است به هر دلیلی دچار ایراد و خرابی شود.
تصویر آموزش تعمیر ساید جنرال الکتریک

به گزارش سایت خبری پرسون، از آنجا که ساید جنرال الکتریک دارای قطعات متفاوت و پیشرفته ای است تعمیر و عیب یابی آن به تخصص و مهارت تکنسین مجرب نیاز دارد، امکان تعمیر برخی از قطعات مهم در منزل نیز توسط افراد وجود دارد، در این مطلب به آموزش تعمیر ساید جنرال الکتریک می پردازیم.

آموزش تعمیر برد الکترونیکی ساید جنرال الکتریک

برد یخچال یکی از مهم ترین قطعات در یخچال و ساید است، در این بخش به علل و نشانه های خرابی برد ساید جنرال الکتریک پرداخته و تعمیر آن را آموزش خواهیم داد.

علل خرابی برد ساید جنرال الکتریک

برد ساید جنرال الکتریک معمولاً در بیشتر مدل های ساید در پشت یخچال قرار دارد که به دلایل مختلفی همچون نوسانات برق، ضربه خوردن یخچال، تمام شدن عمر مفید یخچال، ورود آب به برد و... دچار ایراد و خرابی می شود که نیاز به بررسی، عیب یابی و تعمیر دارد.

خرابی برد ساید جنرال الکتریک چه نشانه هایی دارد؟

نشانه هایی وجود دارد که می توانید از طریق آن ها به خرابی برد الکترونیکی پی ببرید، خرابی ساید جنرال الکتریک دلایل مختلفی دارد و تنها مربوط به ایراد و خرابی برد نیست و باید نشانه ها توسط تکنسین بررسی شود، در صورتی که با مواردی که در ادامه معرفی می کنیم رو به رو شدید احتمالاً برد ساید جنرال الکتریک تان دچار ایراد و خرابی شده است.

ساید جنرال الکتریک دارای صفحه نمایشی است که در صورت بروز مشکل در قطعات یخچال ارور و کدخطا نمایش می دهد، در صورتی که در صفحه نمایشگر ساید جنرال الکتریک خود ارور HRS مشاهده کردید به معنی ایراد و خرابی در برد الکتریکی ساید است.

از دیگر نشانه های ایراد و خرابی در ساید جنرال الکتریک می توانیم به کم و زیاد شدن دمای یخچال و خارج شدن از حالت اتومات اشاره کنیم.

روشن نشدن ساید جنرال الکتریک از دیگر مواردی است که نشان دهندهٔخرابی برد الکترونیک است.

تعمیر ساید جنرال الکتریک در تهران

در صورت خرابی ساید جنرال الکتریک تعمیر آن را با خیالی آسوده به تکنسین های مرکز دکتر آچار بسپارید، تکنسین های مجرب و آموزش دیده مجموعه برای تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شده و تعمیرات را با کیفیت بالا انجام خواهند داد

آموزش تعمیر برد ساید جنرال الکتریک

همان طور که گفته شد برد الکتریکی یخچال و ساید از مهم ترین قطعات در این وسایل به شمار می روند، در صورتی که برد به خوبی کار نکند عملکرد ساید جنرال الکتریک با اختلال مواجه می شود.

برد قطعه ای اساسی و حساس در ساید جنرال الکتریک است که از ترکیب تعدادی چیپ ساخته شده است که هر چیپ وظیفه ای مخصوص دارد، در صورتی که هر چیپ مختل شود عملکرد برد هم با اختلال رو به رو می شود.

مثلاً اگر چیپی که مرتبط با روشن شدن ساید است دچار ایراد و خرابی شود برد کار نخواهد کرد و در نتیجه ساید روشن نمی شود، اگر سایدتان خنک نیست و گرم است به احتمال زیاد قطعه خازن دیفراست برد یا چیپ دچار ایراد و خرابی شده است.

در صورتی که خازن های قطعه برد از جای خود خارج شوند و در برد قرار نداشته باشند، احتمالاً سوخته و معیوب شده باشد که باید تعویض شود.

آموزش تعویض فیلتر ساید جنرال الکتریک

در صورتی که آلارم فیلتر ساید جنرال الکتریک شما فعال شده است لازم است که فیلتر ساید جنرال الکتریک را تعویض کنید، در ادامه در رابطه با تعویض فیلتر ساید جنرال الکتریک می آموزیم.

چرا باید فیلتر ساید جنرال الکتریک را تعویض کنیم؟

فیلتر ساید یکی از قطعات مهم و اساسی است که در کیفیت آب آشامیدنی آبسردکن تاثیر می گذارد، استفاده از فیلتر ساید موجب بهبود عملکرد یخ ساز و آبسردکن ساید باید ساید جنرال الکتریک نیز می شود، در ادامه مواردی که در صورت عدم تعویض فیلتر آب با آن ها رو به رو می شوید را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

تغییر طعم و بوی آب، آبسرد کن ساید جنرال الکتریک

در صورتی که آلارم تعویض فیلتر ساید جنرال الکتریک روشن شود و فیلتر تعویض نشود، آب مزه و طعمی نامطبوع به خود می گیرد، در صورت عدم تعویض فیلتر املاح سفید در آب مشاهده می شوند و آب به دلیل حضور باکتری های مضری که درون فیلتر قرار دارند طعم بد و نامطبوعی به خود می گیرد.

کاهش فشار آبسرد کن ساید جنرال الکتریک

در صورتی که آلارم تعویض فیلتر ساید فعال شود و فیلتر تعویض نشود فشار آب کاملاً نصف می شود و در نتیجه پر شدن لیوان زمان زیادی نیاز خواهد داشت، عدم تعویض فیلتر ساید جنرال الکتریک موجب فشار آمدن به پمپ دستگاه می شود.

عدم عملکرد صحیح یخ ساز ساید بای ساید جنرال الکتریک

با بی توجهی به تعویض فیلتر ساید یخ هایی که سیستم یخ ساز تولید میکند بی کیفیت می شوند و فرایند یخسازی به دلیل اینکه آب به سختی وارد فیلتر می شود، طول کشیده و موتور یخ ساز فشار زیادی می بیند.

پوسیدگی لوله کشی داخلی ساید بای ساید

در صورت عدم تعویض فیلتر ساید در دوره 4 ساله شلنگ های داخلی لوله کشی یخچال دچار پوسیدگی می شوند.

آموزش تعویض لامپ کابین ساید جنرال الکتریک

در صورتی که لامپ کابین بالایی ساید تان سوخته و نمی دانید چگونه باید آن را عوض کنید، می توانید تعویض لامپ ساید جنرال الکتریک را از طریق مراحلی که در ادامه توضیح خواهیم داد انجام دهید.

1. در مرحله اول برای تعویض لامپ کابین بالایی، ساید جنرال الکتریک را از برق بکشید.
2. در برخی از مدل های ساید جنرال الکتریک پیچ محافط لامپ در قسمت جلویی قرار دارد و در سایر مدل ها پیچ در قسمت پشتی محافظ لامپ و در داخل یک جعبه قرار دارد که این پیچ باید باز شود.
3. در برخی از مدل های ساید جنرال الکتریک نیز باید بخش های اضافی کنار محافظ لامپ را به داخل بفشارید و محافظ را خارج کنید.
4. لامپ را باز کرده و لامپ جدید را درون محافظ قرار داده و آن را در جای خود قرار دهید.
5. یخچال را به برق بزنید.

آموزش تعویض لامپ دیسپنسر ساید جنرال الکتریک

جهت تعویض لامپ دیسپنسر ساید جنرال الکتریک از طریق مراحل زیر عمل کنید.

1. در مرحله اول تعویض لامپ دیسپنسر ساید جنرال الکتریک، دستگاه را از برق بکشید.
2. لامپ حباب محافظ چراغ دیسپنسر را که در زیر کنترل پنل ساید قرار دارد را در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده و لامپ را از حباب خارج کنید.
3. لامپ جدید را که خریداری کرده اید جایگزین کنید.
4. ساید جنرال الکتریک را به برق بزنید.

امیدواریم که از این مقاله استفاده کنید و رضایت کافی داشته باشید.

منبع دکتر آچار

418461