ماجرای ورود نیروهای نظامی به خوابگاه دانشجویان دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه خلیج فارس در خصوص ورود فردی نظامی به محوطه خوابگاه دانشجویی در حوادث اخیر بیانیه‌ای منتشر کرد.

تصویر ماجرای ورود نیروهای نظامی به خوابگاه دانشجویان دانشگاه خلیج فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، علی دیندارلو، معاون فرهنگی و دانشجویی اظهار کرد: عصر روز شنبه ۲۸ آبان اخباری شایعه می‌شود که تعدادی نیروی نظامی به خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه خلیج فارس وارد شده‌اند و سه نفر از دانشجویان دختر را بازداشت کرده‌اند، شخصا در محل حضور یافتم و با حضور ۱۰ نفر از نمایندگان دانشجویان دختر با بررسی‌ دوربین‌ها و اظهارات نگهبانی خوابگاه مشخص شد که این اخبار و اطلاعات کذب است.

وی ضمن تکذیب ورود نیروی انتظامی به خوابگاه دانشجویان دختر در تاریخ ۲۸ آبان اضافه کرد: انتشار اخبار دستگیری دانشجویان دختر سبب اعتراض دانشجویان پسر شد و حدود ۵۰ نفر از آنها مقابل درب خوابگاه دانشجویان دختر بدون هیچ‌گونه شعاری جمع شدند و پس از کسب اطلاع از نتایج بررسی‌های دوربین‌های مدار بسته، به خوابگاه خود برگشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: همزمان با فراخوان سه روز تجمع سراسری، دانشجویان خوابگاه پسران "یادگار" مقابل درب خوابگاه بدون شعار حضور داشتند، نیروهای انتظامی که از آن محل در حال تردد بودند از دانشجویان می‌خواهند که وارد خوابگاه شوند، اما این دانشجویان مقاومت می‌کنند. یکی از نیروهای نظامی وارد خوابگاه می‌شود و دو نفر از دانشجویان که درگیری لفظی با نیروهای انتظامی داشته‌اند را بازداشت می‌کنند و دو ساعت بعد با وساطت رئیس دانشگاه خلیج فارس آزاد می‌شوند.

به گفته دیندارلو، ورود به محیط دانشگاه اعم از سرویس‌های دانشگاه، خوابگاه و محوطه خود دانشگاه ممنوع است، از این رو دانشگاه خلیج فارس در خصوص ورود فردی نظامی به محوطه خوابگاه دانشجویی در حوادث اخیر بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «بی‌تردید مدیریت شرایط حساس کنونی به عقلانیت و قانون‌مداری نیازمند است. هرآنچه به گونه ای موجب تحریک احساسات و ایجاد ابهام در اذهان عمومی شود، نه تنها به حل مسائل جامعه کمک نخواهد کرد بلکه موجب التهاب بیشتر نیز خواهد شد. ورود نیروهای مسلح به محیط‌های دانشگاهی و آموزشی بنا بر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی ممنوع است. رئیس، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس ضمن تأکید بر حفظ آرامش و امنیت جامعه، مراتب اعتراض شدید خود از ورود بدون هماهنگی یک نفر نیروی نظامی به محوطه خوابگاه دانشجویی را اعلام می‌دارد. هیأت رئیسه دانشگاه ضمن دلجویی از دانشجویان عزیز، تقاضای پیگیری جدی موضوع برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامی را از مراجع ذی صلاح خواستار است.»

منبع: ایسنا

418432