فرمانده کل ارتش:

ایران هر روز بالنده‌تر و قوی‌تر پیش می‌رود

امیر سرلشکر موسوی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر روز بالنده‌تر و قوی‌تر با اقتدار به پیش می‌رود و پرچم استقلال کشور عزیز در جهان برافراشته است و تاکنون اجازه کوچک‌ترین خدشه به استقلال کشور داده نشده است.


تصویر ایران هر روز بالنده‌تر و قوی‌تر پیش می‌رود

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه بیستمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشگاه‌های افسری ارتش که در مرکز آموزش شهدای وظیفه ٠١ نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: پیشاپیش هفته دفاع مقدس را که یادآور روزهای حماسه و خون است، گرامی می‌داریم.

سرلشکر موسوی افزود: به شهدای دفاع مقدس درود می‌فرستیم و آن روزهایی را که برای آزادی‌خواهان و حق‌طلبان دنیا که الگو و سرمشق‌آفرین است، گرامی می‌داریم.

فرمانده کل ارتش در ادامه با اشاره به حضور افسرانی از «فراجا» در این دوره آموزشی عنوان کرد: امسال هم توفیق حضور جمعی از فراجا را در میان افسران ارتش داریم؛ فراجا یکی از بخش‌های خدوم، پرکار، سودمند و مفید برای ملت عزیز است.
وی ادامه داد: کارکنان فراجا به‌عنوان مدافعان امنیت و نظم اجتماعی، در جای جای این مملکت مشغول به خدمت به مردم هستند و ما قدردان این عزیزان هستیم.

موسوی سپس با اشاره به خدمات و تلاش‌های سخت و شبانه‌روزی نیروهای کشوری و لشکری در ایام اربعین گفت: امسال حرکت بزرگ شبانه‌روزی را که ده‌ها برابر سال‌های گذشته در آن خدمت‌رسانی شد در عرصه اربعین حسینی شاهد بودیم که جای قدردانی و تشکر دارد.
فرمانده کل ارتش گفت: برابر قانون اساسی، ارتش ماموریت پاسداری از استقلال کشور را برعهده دارد. شما افسران و فرماندهان آینده چنین ارتشی هستید که آمده‌اید این ماموریت بسیار مهم و حیاتی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

وی افزود: پیشینیان ما تا امروز با تمام توان خود، بار سنگین این مسئولیت خطیر را بر دوش گرفته‌اند و از آن سربلند بیرون آمده‌اند. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر روز بالنده‌تر و قوی‌تر با اقتدار به پیش می‌رود. پرچم استقلال این کشور عزیز در جهان برافراشته است و تاکنون اجازه کوچک‌ترین خدشه به استقلال کشور داده نشده است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: با وجود همه دشمنی‌ها، کینه‌ورزی‌ها، اقدامات خصمانه و تهدیدات دشمنان این انقلاب و دشمنان این آب و خاک، حتی یک وجب از خاک پاک این کشور به دشمن داده نشده و تمامیت ارضی آن حفظ شده است. این یعنی ماموریت ارتش با کمک ملت و سایر نیروهای مسلح به خوبی انجام شده و ارتش سربلند است.

موسوی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش تاکید کرد: پیشینیان شما در زمین، هوا و دریا جنگیدند و پایمردی کردند تا این پرچم برافراشته، تا ملت ایران سرافراز و سربلند و نام ایران اسلامی جاودانه بماند. بیش از 48 هزار از مردان مرد این ارتش، خلعت زیبای شهادت پوشیدند، ده‌ها هزار نفر به افتخار جانبازی رسیدند و بقیه هم از شاغل و بازنشسته، جوانان و پیشکسوتان بر سر پیمان خود ایستاده‌اند تا آنچه فرماندهی معظم کل قوا امر بفرمایند با پای سر اجرا کنند.

وی ادامه داد: هم‌اینک و در تمام ساعات شبانه‌روز همرزمان ما، در هوا، دریا و زمین، از اوج آسمان تا عمق دریا و از مرزهای زمینی تا مدار 20 درجه در اقیانوس‌ها مشغول پاسداری از این کشور عزیز هستند. شما براداران عزیز به چنین جمعی پا نهادید، مبارک‌تان باد پوشیدن لباس سربازی ارتش اسلام. مبارکتان باد پیوستن به جمع پاسداران استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: ایمان، فداکاری، شجاعت و ازخودگذشتگی پیش‌نیاز پا گذاشتن در این راه نورانی است و دانش، ورزیدگی روحی و جسمی، فنون فرماندهی و رزم و توانایی به‌کارگیری بهینه فناوری بخشی از لوازم موفقیت است که ان‌شاءالله با عزم و اراده و همت شما و فرماندهان و استادان محقق خواهد شد.
وی در پایان گفت: لازم می‌دانم یک بار دیگر در این مراسم عهدی را که منسوب به حضرت امیرالمومنین (ع) است، برای شما عزیزان تکرار کنم که ان‌شاءالله تا لحظه شهادت در قلب و جان ما حل شود؛ «ای مالک! من و تو هر دو سربازیم و چه نیکوست که عمرمان بر خاک و خون میدان نبرد به پایان برسد و فردای قیامت در پیشگاه خداوند بزرگ، گلگون‌کفن و سپیدروی محشور شویم؛ ان‌شاءالله».

417249