آمریکا تعهدات امنیتی خود در قبال کره جنوبی را تقویت می‌کند

واشنگتن و سئول اعلام کردند که آمریکا تعهدات امنیتی خود در قبال کره جنوبی را تقویت کرده و قدرت بازدارندگی علیه کره شمالی را افزایش می‌دهد.
تصویر آمریکا تعهدات امنیتی خود در قبال کره جنوبی را تقویت می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، این بیانیه در پی دیدار دوجانبه گروه رایزنی و «استراتژی بازدارندگی گسترده» در روز جمعه منتشر شد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا و کره جنوبی نگرانی جدی خود نسبت به پیام‌های بی‌ثبات‌کننده و تنش‌زای کره شمالی را در ارتباط با تسلیحات هسته‌ای ابراز کردند، از جمله وضع قانون سیاست هسته‌ای جدید پیونگ‌یانگ. دو طرف متعهد شدند که به تلاش برای به‌کارگیری تمامی عناصر قدرت‌های ملی دو کشور برای تقویت موضع بازدارندگی این اتحاد ادامه دهند. آمریکا بر تعهد نامتزلزل و آهنین خود برای استفاده از تمامی توانایی‌های نظامی خود - از جمله هسته‌ای، متداول، پدافند موشکی و دیگر قابلیت‌های پیشرفته غیرهسته‌ای - تاکید کرد تا قدرت بازدارندگی کره‌جنوبی را افزایش دهد.

واشنگتن و سئول بیان کردند که کره شمالی در صورت اقدام به حمله هسته‌ای پاسخی قاطع و محکم دریافت خواهد کرد.

این بیانیه افزود، آمریکا متعهد شد تا همکاری با کره جنوبی را برای تداوم ارسال و تمرین با تجهیزات استراتژیک در این منطقه در زمان مناسب و به شکلی موثر تقویت کند تا به کره‌شمالی پاسخ داده، قدرت بازدارندگی در برابر این کشور را افزایش داده و همچنین امنیت منطقه‌ای را تقویت کند.

این دو کشور همچنین توافق کردند که توانایی واکنش اتحاد خود را افزایش داده و به همکاری در حوزه‌های فضایی و سایبری ادامه دهند. این دو کشور متعهد شدند که از صلح و ثبات در منطقه هند آرام حمایت کنند، از جمله از طریق رزمایش‌های دوجانبه نظامی و همکاری‌های چندجانبه با شرکای خود در این منطقه.

416934