واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به درگذشت مهسا امینی

کاظم غریب‌آبادی از مسئولین قضائی خواست که اگر قصور یا تقصیری در پرونده فوت مهسا امینی مشاهده شد، با مسببان و عوامل و مرتکبان این وضعیت، برخورد قانونی فوری صورت پذیرد.
تصویر واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به درگذشت مهسا امینی

به گزارش سایت خبری پرسون، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با عرض تسلیت به خانواده خانم مهسا امینی، از دستگاه های ذیربط خواست تا تحقیقات و بررسی های لازم در مورد علت فوت این دختر جوان با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه چندین واحد قضائی و غیرقضائی دستوراتی را برای تحقیق و بررسی صادر کرده‌اند و تیم‌های ویژه و تخصصی نیز تشکیل شده است، تأکید کرد تحقیقات و اعلام نتایج نباید مشمول مرور زمان شود و فرایند طولانی را طی کند.

وی، همچنین از مسئولین قضائی ذیربط درخواست کرد تا چنانچه قصور یا تقصیری در این پرونده مشاهده شد، با مسببان و عوامل و مرتکبان این وضعیت، برخورد قانونی فوری صورت پذیرد.

غریب آبادی تصریح کرد: ستاد حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق اولیه و بنیادین تمام شهروندان مطابق با اصول قانون اساسی از سوی تمام نهادها و سازمان‌های کشور، نقض احتمالی حقوق بشر این شهروند ایرانی را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

416911