پوتین؛

انتظار غرب برای فروپاشی روسیه بیهوده است

رئیس جمهور روسیه امروز و پس از پایان نشست سران کشورهای عضو همکاری های شانگهای در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: غرب سعی داشت برای فروپاشی مسکو منطقه ضدروسی در اوکراین ایجاد کند.
تصویر انتظار غرب برای فروپاشی روسیه بیهوده است

به گزارش سایت خبری پرسون، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز جمعه و پس از اتمام نشست سران کشورهای عضو همکاری های شانگهای با شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ده ها سال است که ایده فروپاشی روسیه در غرب پرورش یافته است. غرب سعی داشت برای فروپاشی روسیه یک منطقه ضدروسی در اوکراین ایجاد کند؛ عملیات ویژه (نظامی روسیه در اوکراین) برای جلوگیری از این امر آغاز شد. انتظار غرب برای فروپاشی روسیه بیهوده است.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: طرح عملیات ویژه قابل تعدیل نیست، تصمیمات عملیاتی نیز در طول این مسیر گرفته می شود. هدف اصلی هم آزادسازی دونباس است. عملیات تهاجمی (از سوی اوکراین) در آنجا متوقف نمی شود، اما ما عجله ای نداریم. به نیروهای مسلح روسیه اخیراً حمله کردند، ما این را یک هشدار در نظر خواهیم گرفت. روسیه تا کنون با خویشتنداری به حملات اوکراین به زیرساخت ها و نیز حملات تروریستی کی یف پاسخ داده است.

پوتین در این باره اضافه کرد: موضع کی یف در همه مسائل تقریباً هر روز تغییر می کند برای انجام دیدار با زلنسکی، کی یف باید با آن موافقت کند؛ اما آنها از مذاکره امتناع می کنند. غرب همچنان با الگوی فلسفه استعماری زندگی می کند، آنها عادت کرده اند به خرج دیگران زندگی کنند، اما زمان تغییر فرا رسیده است.

وی در باره افزود: تحولات در مرز ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان ربطی به قره باغ ندارد.

ولادیمیر پوتین درباره کمبود گاز در اروپا نیز تأکید کرد: اگر تحت فشارید، تحریم‌های «نورد استریم ۲» را لغو کنید.

416884