2 ادعای هسته ای اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا مدعی شد که تهران از جلسه قبلی شورای حکام، با آژانس تعاملی نداشته؛ هیچ پیشرفتی در شفاف سازی موضوعات پادمانی باقیمانده حاصل نشده است.
تصویر 2 ادعای هسته ای اروپا علیه ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، نماینده اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین همراستا با سناریوی آمریکا در شورای حکام مدعی شد ایران از جلسه قبلی شورای حکام، با آژانس تعاملی نداشته و بنابراین، هیچ پیشرفتی در شفاف سازی موضوعات پادمانی باقیمانده حاصل نشده است.

استفن کلمنت نماینده اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین مدعی شد اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته، نگرانی‌های جدی خود را از حضور ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در سه مکان اعلام‌نشده در ایران ابراز کرده است.

وی بدون توجه به همکاری‌های گسترده ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، افزود مایه تاسف عمیق است که ایران از جلسه قبلی شورای حکام، با آژانس تعاملی نداشته و بنابراین، هیچ پیشرفتی در شفاف سازی موضوعات پادمانی باقیمانده حاصل نشده است.

کلمنت گفت اتحادیه اروپا عمیقاً نگران است که مواد هسته‌ای در مکان‌های اعلام‌نشده در ایران وجود داشته و مکان فعلی این مواد هسته‌ای و یا تجهیزات آلوده به مواد هسته‌ای، که ممکن است هنوز در ایران وجود داشته باشد، برای آژانس مشخص نیست.

416767