مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ‌نی‌ریز

برداشت محصول پسته در سطح 11 هکتار در نی‌ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: برداشت محصول پسته در سطح 11 هزار هکتار در شهرستان نی‌ریز به عنوان قطب پسته استان فارس آغاز شده است.
تصویر برداشت محصول پسته در سطح 11 هکتار در نی‌ریز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، علی‌رضا بصیری اظهار داشت: برداشت محصول پسته در سطح 11هزار هکتار آغاز شده است و پیش‌بینی می‌‌شود امسال حدود 2 هزار تن پسته روانه بازار مصرف شود.

بصیری تصریح‌کرد: برداشت پسته در این شهرستان از شهریورماه آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی بیان‌کرد: 20 درصد از پسته تولیدی به‌صورت کال فروشی برداشت و بقیه محصول پس از فرآوری توسط 17 ترمینال پسته به بازارهای داخلی و خارجی صادر‌ می‌شود.

بصیری اضافه کرد: هجوم سن‌های سبز، رطوبت پایین، سرمای بهاره و افزایش کم‌ سابقه دمای هوا در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان مانع تمایز و تشکیل جوانه گل شد و کاهش شدید محصول را در‌پی‌ داشته است.

بصیری با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته شهرستان نی‌ریز شامل اوحدی، احمد آقایی، کله قوچی و اکبری است، ابراز داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف نی‌ریز، برای تولید پسته، و به علت کاهش سطح آب‌‌های زیر زمینی و اُفت کیفی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی‌آورده‌اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز اظهارداشت این شهرستان از دیرباز قطب پسته استان فارس بوده و مقام نخست سطح و تولید آن‌ را به خود اختصاص‌داده‌است و در حال حاضر 12هزار هکتار پسته دارد که یک‌ هزار هکتار آن غیر مثمر است.

416584