فرماندار رشت در خصوص بازگشت علوی به شهرداری رشت:

تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده/تابع قانون هستیم

فرماندار شهرستان رشت با تاکید براینکه در موضوع رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ادامه فعالیت شهردار رشت همه تابع قانون هستیم، گفت: تاکنون از سوی دیوان عدالت اداری رایی در این رابطه به فرمانداری ابلاغ نشده است.
تصویر تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده/تابع قانون هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، سید امیرحسین علوی شهردار رشت ۱۸ تیرماه امسال با رای اعضای شورای اسلامی این شهر برکنار شد، "علوی" هفتم مهرماه پارسال در جلسه علنی شورا با ٩ رای به عنوان شهردار این شهر انتخاب شده‌ بود و پنجم آبان ماه پارسال با دریافت حکم از سوی وزارت کشور رسما کلید شهرداری رشت را به دست گرفت اما در کمتر از سه ماه موضوع طرح سوال و استیضاح از او آغاز شد.

شهردار پیشین رشت در نهایت بعد از برگزاری چندین جلسه طرح سوال و استیضاح با هشت رای اعضای شورای اسلامی رشت برکنار شد و آنان بلافاصله بعد از برکناری وی، شهردار "مجتبی خدمت‌بین دانا" از کارکنان شهرداری رشت که پیش از این نیز پست‌هایی در این مجموعه داشته را با ۹ رای به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب و معرفی کردند.

روز گذشته رئیس شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری حکم خود را مبنی بر توقف مصوبه شورا در رابطه با عزل شهردار رشت اعلام و عنوان کرد که تا تعیین تکلیف نهایی و صدور رای قطعی امیرحسین علوی سکان مدیریت شهری رشت را یکبار دیگر بر عهده بگیرد.

حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت در این رابطه افزود: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر رشت، خوانده اول رای دیوان عدالت اداری است تاکنون از سوی این دیوان در، موضوع بازگشت شهردار رشت رایی به فرمانداری ابلاغ نشده است، به محض ابلاغ رای دیوان عدالت اداری به شورای اسلامی رشت، شورا باید مقدمات اجرای رای مبنی بر ورود شهردار پیشین به تصدی شهرداری رشت را فراهم کند.

وی اظهار داشت: با توجه به گفت و گوی خود با رئیس شورای اسلامی رشت، رای دیوان عدالت اداری تاکنون نیز به آنان ابلاغ نشده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه خوانده دوم رای دیوان عدالت اداری "مربوط به هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرستان رشت" است، افزود: هیات تطبیق نیز متشکل از افرادی از جمله فرماندار و عضو شوراست که رسالت اجرایی ندارد بلکه مصوبات شورا را با قانون تطبیق می‌دهد.

ایرنا

416392