«اپیدمی» در پایان راه فیلمبرداری

سعید کمانی تهیه کننده سریال «اپیدمی» از به پایان رسیدن مرحله فیلمبرداری این اثر خبر داد.
تصویر «اپیدمی» در پایان راه فیلمبرداری

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید کمانی تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره فصل دوم سریال «اپیدمی» به نویسندگی حجت قاسم زاده اصل، کارگردانی محمدصادق بکتاشیان و تهیه‌کنندگی سعید کمانی که در مرحله تدوین قرار دارد، عنوان کرد: فصل اول «اپیدمی» با موضوع همه‌گیری کرونا از شبکه سه سیما پخش شد و اکنون فصل دوم این مجموعه تلویزیونی به روایت واقعی ای از شروع موج پنجم کرونا می پردازد.

او درباره حال و هوای فصل دوم این سریال تصریح کرد: در روزهایی که گذراندیم این کادر درمان، نیروهای جهادی، ارتش و سپاه و بودند که با رشادت به میدان آمدند تا فضایی را که در کشور حاکم است، بهبود ببخشند و ما همه مدیون حماسه ای هستیم که این دوستان رقم زدند. موضوع اصلی سریال ما کادر درمان، مباحث پزشکی و خدمت رسانی گروه های جهادی بود که در فصل کرونا این فداکاری ها را برای ملت ایران کردند، از خانواده‌هایشان زدند و ماه‌ها کنار کرونایی ها ماندند تا به بهبود وضعیت کمک کنند. جنس این آدم ها را فقط در ۸ سال دفاع مقدس می توان دید.

کمانی درباره غیبت مهدی فخیم زاده در لیست بازیگران فصل دوم «اپیدمی» اظهار کرد: مهدی فخیم زاده در فصل اول بیمارستان صحرایی ای را راه‌اندازی کرد و داستانش به پایان رسید، علاوه بر این قصه فصل دوم هم به قلم حجت قاسم زاده تغییر کرده است.

این تهیه کننده درباره معضلات ساخت تصریح کرد: چالش اصلی این بود که ارگان های اصلی از ما حمایت نکردند و دستمان را نگرفتند، دولت قبل و وزارت بهداشت حتی یک سورنگ به ما نداد، متاسفانه با تغییرات مدیران هم همکاری صورت نگرفت. ما هنگامی که با این در بسته برخورد کردیم سراغ نیروهای نظامی رفتیم. آن‌ها در میدان حضور داشتند و بیمارستان‌های صحرایی احداث کرده بودند که حائز اهمیت ترین آنها بیمارستان نیروی دریایی سپاه بود.

کمانی ادامه داد: سپاه امکاناتی در اختیار ما گذاشت تا بتوانیم در بیمارستان صحرایی ای مجهز و کامل فیلمبرداری کنیم. قطعا در آن فضایی که در دست داشتیم اگر پزشک واقعی حضور داشت به راحتی می توانستیم بیمار بگیریم البته ارتش هم در این جریان سهیم بود و هر امکاناتی را که خواستیم از سراسر کشور برایمان تهیه کرد. ما علاقمندیم اگر ارتش تمایل داشته باشد در فصل بعد، عملکرد و خدمت رسانی آنها را به تصویر بکشیم. همچنین در فصل اول قوه قضاییه بیمارستان عدل را که بیمارستان جدید و تازه تاسیسی بود در اختیار گذاشت که خوشبختانه بخش های مهمی از سریال را در آن فیلمبرداری کردیم. در فصل دوم نیز شهرداری به ما کمک کرد و شهر ورزش بوستان ولایت را که وسیع بود و سوله ای داشت، به ما داد تا بتوانیم بیمارستان صحرایی را در آنجا برپا کنیم.

او درباره تولید این مجموعه تلویزیونی با موضوع کرونا در دوران کرونا گفت: خیلی از کشورهای بزرگ که در درمان رتبه های اول را دارند زمان کرونا بیشترین تلفات را داشتند. این روحیه بسیجی که در کشور بود، باعث شد از این اتفاق مانند زمان جنگ آسیب کمتری ببینیم. من به روایت این موضوع مانند روایت جنگ نگاه می کنم، یک سری اتفاقات این چنینی هست که ما باید آن ها را در همان لحظه تعریف کنیم تا باورپذیری و اثرگذاری اش روی مخاطب بیشتر شود. برخی شاید اهمیت موضوع را درک نمی کنند اما آثاری ماندگارتر می شوند که از دل حادثه بیرون آمده باشند، مانند آثاری که در دوران دفاع مقدس ساخته شد. شما اگر به آن آثار نگاه کنید ارتباط بیشتری می گیرید زیرا از صحنه، لباس، قصه و … همه باورپذیرتر هستند و مخاطب از آن حس مصنوعی بودن نمی گیرد.

سعید کمانی در پایان درباره بازخورد مخاطبان از سری اول سریال گفت: شبکه به ما گفت مخاطب اثر شما را خوب دیده است البته وجود مهدی فخیم زاده هم بی تاثیر نبود زیرا مردم هر اثری را که او بازی کند، نگاه می کنند. موضوع سریال «اپیدمی» تلخ بود و برخی از مخاطبان راغب نبودند تماشای این سریال را به دلیل از دست دادن عزیزانشان در کرونا، ادامه دهند، این موضوع مخاطب ما را کمتر می کرد اما ما محکوم بودیم این سریال را بسازیم تا آیندگان آن را ببینند. امیدوارم در فصل های جدید بتوانیم گوشه ای از خدمت رسانی نیروهای مردمی و جهادی در موضوعات دیگر کشور را که از آنها غافلیم به تصویر بکشیم. این گونه سریال ها باعث امید در جامعه می شود و مردم باید بدانند که عده ای برای آنها کار می کنند زیرا امروزه فقط اخبار بد همچون اختلاس و اتفاق های بد را می شنوند.

محسن قصابیان، کوروش سلیمانی، مهدی صبایی، نیلوفر کوخانی، آتش‌تقی پور، علی غلامی، مالک سراج، آوا دارویت، عبدالرضا نصاری، روزبه اختری، مرتضی زارع، پونه آشورپور، ریحانه مسگری، سارا ولیانی و نیما شاهرخ شاهی از بازیگران فصل دوم سریال «اپیدمی» هستند.

عوامل فصل دوم این سریال عبارتند از کارگردان: محمد صادق بکتاشیان، مدیر تولید: عباس دقاقی، سرپرست گروه کارگردانی: مسعود حقی، برنامه ریز: امین رنجبر، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، مدیر تدارکات: شهرام شفیعی و مدیر صدابرداری: محسن فلاحی.

منبع: صبا

416377