زمان پرتاب موشک «آرتمیس یک» اعلام شد

ناسا، تاریخ جدید پرتاب موشک «آرتمیس یک» را اعلام کرد.
تصویر زمان پرتاب موشک «آرتمیس یک» اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، ناسا پس از ترمیم نشتی های موشک اعلام کرد عملیات پرتاب را در ۲۳ یا ۲۷ سپتامبر آزمایش می کند. اما این آژانس فضایی در یک پست وبلاگی اعلام کرد امکان پرتاب در تاریخ بیست و سوم وجود ندارد و اکنون قرار است موشک اس ال اس و کپسول بی سرنشین اوریون در ۲۷ سپتامبر به فضا پرتاب شوند. علاوه بر آن ۲ اکتبر نیز به عنوان تاریخ پشتیبان برای انجام عملیات اعلام شده است.

پیش از این قرار بود آرتمیس یک در ۲۹ آگوست ۲۰۲۲ میلادی انجام شود اما اختلالی در خوانش دمای موتورهای موشک اس ال اس مانع شد. تیم پروژه پس از برطرف کردن مشکل موشک، کپسول اوریون را برای پرتاب در سوم سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی آماده کردند. اما این بار نیز نشتی در بخش انتقال سوخت هیدروژن مایع سبب شد فرایند پرتاب به طور کامل لغو شود.

ناسا طی روزهای گذشته دو نشتی را برطرف کرده و اکنون تصمیم دارد سوختگیری را به طور آزمایشی انجام دهد. قرار بود این تست در ۱۷ سپتامبر انجام شود اما اکنون تاریخ انجام آن به بیست و یکم همین ماه میلادی به تاخیر افتاده است.

آژانس فضایی آمریکا در پست وبلاگی خود نوشته است: تاریخ های جدید با توجه به موضوعات مهم لجستیکی از جمله وجود مدت زمان بیشتر برای آماده سازی تست سوختگیری و آماده سازی جهت پرتاب اعلام شده اند.

موشک اس ال اس همچنان روی پد 39B مقر فضایی کندی در فلوریدا باقی می ماند اما همچنان امکان دارد به ساختمان VAB مقر فضایی کندی منتقل شود.

طی ماموریت آرتمیس یک ابر موشک اس ال اس کپسول بی سرنشین اوریون را به مدت ۴۲ روز به مدار ماه ببرد.

منبع: مهر

416315