چاپ «داستان گل حسرتی» برای بچه‌ها

کتاب «داستان گل حسرتی» نوشته محمد دهریزی با تصویرگری دلارام فقانی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شد.

تصویر چاپ «داستان گل حسرتی» برای بچه‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب «داستان گل حسرتی» نوشته محمد دهریزی با تصویرگری دلارام فقانی به‌تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.

این‌کتاب داستان نوعی گل سوسن به رنگ بنفش و صورتی متمایل به سفید است که چند روز مانده به بهار به امید دیدن این فصل می روید و علی رغم اینکه باقی حیوانات و اشیا جنگ او را از دیدن فصل بهار ناامید می‌کنند او همچنان امید دارد که این فصل را می‌بینید و هر سال مانند سال گذشته می روید.

محمد گودرزی دهریزی (بروجردی) متولد سال ۱۳۴۸، شاعر و نویسنده درشهر زیبای بروجرد دیده به جهان گشود. وی دبیر دبیرستان‌های بروجرد است و کارشناس ارشد ادبیات و دارای چندین کتاب در زمینه شعر و داستان است.

به این گل در ادبیات انگلیسی «سوسن رستاخیز» نیز می‌گویند؛ در واقع این کتاب که برای گروه سنی بالای ۹ سال نوشته شده است می‌خواهند امید و تلاش را به کودکان بیاموزد تا در مسیرهای پیش روی زندگی برای اهداف خود تلاش کنند و هیچ گاه دست از کوشش برندارند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«پرنده هفت رنگ از شاخه‌ای به شاخه دیگر پرید و گفت: «روزی که من آخرین سنگ ریزه را از آسمان رها می‌کنم. تو نیستی تا بهار را ببینی»

گل حسرتی گفت: «مطمئنم امسال وقتی آخرین سنگ ریزه را از آسمان می‌اندازی، از آن بالا، من و بهار را در کنار هم می‌بینی.»

درخت بلوط آهی کشید و گفت: «من صد و بیست ساله شده ام و صد و بیست بار شاهد تولد تو قبل از آمدن بهار بوده ام اما حتی یک بار....»

گل حسرتی توی حرف بلوط پرید و گفت: «بلوط مهربان! مطمئن باش که این بار شاهد روبوسی من و بهار هستی.»

چشمه حرکتی کرد و گفت: «پارسال هم گفتنی حتماً بهار را می بی نم، از کجا معلوم امسال هم مثل پارسال نشود.؟»

گل حسرتی خندید و گفت: «پارسال پارسال بود، از امسال حرف بزن. امسال با همه سال‌ها فرق دارد.»

این‌کتاب با ۳۲ صفحه، شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

416054