رئیس آتش نشانی رشت خبرداد:

2 هزار و 862 عملیات ایمنی و آتش نشانی در 5 ماهه نخست سال

رئیس آتش نشانی رشت گفت: آتش نشانان و تیم های امداد و نجات این سازمان در پنج ماهه ۱۴۰۱ در ۲۸۶۲ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی حضور داشتند.
تصویر 2 هزار و 862 عملیات ایمنی و آتش نشانی در 5 ماهه نخست سال

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرام مومنی با قدردانی از تلاش های تمامی آتش نشانان و کادر اداری سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی رشت، اظهار کرد: آتش نشانان و تیم های امداد و نجات این سازمان در پنج ماهه ۱۴۰۱ در ۲۸۶۲ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی حضور داشتند.

وی با اشاره به جانمایی سه ایستگاه آتش نشانی در مرکز شهر، افزود: هم اینک سازمان آتش نشانی رشت با تلاش آتش نشانان ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در خدمت شهر و شهروندان است.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه از تعداد عملیات های یاد شده سهم عملیات اطفای آتش سوزی ها ۱۵۰۱ مورد بوده است، افزود: از این تعداد ۳۰۰ مورد آتش سوزی منزل مسکونی که هشت درصد کاهش، ۹۳۳ مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار که ۴۷ درصد افزایش و ۷۱ مورد آتش سوزی تجاری که سه درصد کاهش را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مومنی علت ۲۶ درصد آتش سوزی منازل مسکونی را اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسائل برقی دانست و ادامه داد: نکات ایمنی بسیار زیادی وجود دارند که می بایست در منازل جهت پیشگیری از بروز آتش سوزی ها رعایت شود.

وی با اشاره به پوشش ۶۵۴ مورد حادثه و نیز ۷۰۷ مورد خدمات ایمنی در پنج ماهه سال جاری، گفت: در میان حوادث محبوس شدن در آسانسور با ۲۹۱ مورد و در میان ارائه خدمات ایمنی به شهروندان بسته شدن درب اماکن با ۱۲۶ مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه تنها ۲۶ درصد از خانه های آتش گرفته بیمه آتش سوزی داشته اند، خاطرنشان کرد: از مجموع آتش سوزی منازل مسکونی تنها ۲۷ درصد و همچنین از مجموع حریق های تجاری تنها ۳۱ درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

وی اضافه کرد: توجه به امر بیمه منازل مسکونی و تجاری امری مهم و اساسی است؛ چراکه آتش در چشم بر هم زدنی سرمایه چندین ساله را از بین خواهد برد.

مومنی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی و ترویج ایمنی از مهمترین اهداف سازمان آتش نشانی رشت است، یادآور شد: از مجموع ۴۵ هزار و ۴۷۹ مورد فعالیت، کارشناسان حوزه آموزش بیشترین فعالیت را با تعداد ۶۷۵۴ مورد در سرای محلات شهر و ۵۸۲۵ مورد در ادارات داشته اند.

وی از بررسی ۳۱۱۲ پرونده ساختمانی و حریق توسط تیم پیشگیری سازمان آتش نشانی رشت خبر داد و گفت: طرح صدور ایمنی ساختمان به همراه بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمانی همچنین بازدید از اماکن مختلف شامل اصناف و نیز بررسی علت بروز آتش سوزی ها توسط تیم های کارشناسی سازمان صورت می پذیرد.

ایسنا

415942

مطالب مرتبط