زائرین اربعین مراقب علائم حمله قلبی باشند

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر نکاتی را به‌منظور حفظ سلامت زائرین اربعین حسینی تشریح کرد و گفت: زائرین از پیاده روی در ساعات گرم روز خودداری کنند.

تصویر زائرین اربعین مراقب علائم حمله قلبی باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، پیمان صابریان با بیان این موضوع که حمله قلبی می‌تواند به‌دلیل عوامل گوناگون باشد، گفت: درد قفسه سینه یا سنگینی قفسه سینه، تنگی نفس و تعریق سرد، تهوع و استفراغ، اضطراب و ترس، تغییرات فشار خون، علامت لووین و درد انتشاری که به کتف و دست چپ و حتی فک و گاهی هم به دست راست می‌کشد، از مواردی است که زائران در صورت مشاهده آن حتماً باید به نیروهای امدادی مراجعه کنند.

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: زائرین اربعین حسینی ابتدائا در صورت بروز هر یک از نشانه‌های فوق‌الذکر با شماره امدادی ۱۲۲ در عراق و ۱۱۲ در مرزهای کشور تماس حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: استراحت مطلق (بی‌حرکت کردن مصدوم)، در صورت راحت بودن مصدوم قرار دادن وی در حالت نیمه نشسته و خلوت کردن اطراف بیمار و احیای قلبی و ریوی در صورت مشاهده عدم تنفس در مصدوم از مواردی است که باید به آن توجه داشت.

صابریان به زائرین اربعین حسینی توصیه کرد: زائرین عزیز از پیاده روی در ساعات گرم روز، خوردن آب سرد هنگام و پس از و پیاده روی خودداری و هر نیم ساعت ۱۰ دقیقه درجای خنک و راحت استراحت کنند و از عینک آفتابی و کلاه و چتر نیز برای در امان ماندن در مقابل گرما استفاده کنند.

415735