صادرات محصولات دانش‌بنیان نیازمند سیاست‌های کلان است

مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور از موفقیت در زمینه تولید تجهیزات آسیاب‌های پودرکننده‌ مواد معدنی و اکسید فلزات در اندازه‌های میکرون و نانومتری خبر داد و تکید کرد: داشتن مسیر هموار برای صادرات نیازمند تسهیل این مسیرها توسط سیاست‌های کلان است.

تصویر صادرات محصولات دانش‌بنیان نیازمند سیاست‌های کلان است

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا کمال‌آبادی فراهانی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور، آسیاب‌کاری را یکی از روش‌های متداول تهیه‌ پودر در صنایع مختلف دانست و گفت: این تولیدکننده‌ آسیاب‌های پودرکننده‌ مواد معدنی و اکسید فلزات در اندازه‌های میکرون و نانومتری است. ما با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با استفاده از دانش فنی و نرم‌افزارهای روز دنیا توانستیم در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی مانند آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، توربو میکسر، آسیاب پره گلوله، آسیاب بلوطی (میکسر میل)، آسیاب بید میل و راکتورهای آزمایشگاهی و صنعتی موفق عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی از محصولات ما در حال حاضر با استقرار در مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) آماده سرویس‌دهی به متقاضیان است.

کمال‌آبادی فراهانی یادآور شد: در بخش تجهیزات صنعتی نیز علاوه بر ساخت آسیاب‌های صنعتی، در زمینه‌ ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنایع پتروشیمی و نیروگاهی مانند مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و راکتورهای صنعتی و غیره نیز فعالیت داریم.

مدیر عامل این شرکت خاطر نشان کرد: صنایع مختلف نظیر تولید مواد شیمیایی، داروسازی و همچنین مراکز تحقیقاتی نظیر پژوهشگاه‌ها از جمله مخاطبان ما هستند از این رو از تمامی افراد فعال در حوزه فناوری‌نانو برای بازدید از تجهیزات و توانمندی‌های این شرکت دعوت می‌کنیم. دانشجویان و محققان نیز از علاقه‌مندان همیشگی تجهیزات ما بوده‌اند.

وی اظهار کرد: هر چند بیشتر شرکت‌ها برای بازاریابی به نمایشگاه‌ها می‌آیند، اما برای ما نمایشگاه نانو فضایی برای تعامل با مشتریان است. در این نمایشگاه می‌توان با مشتریان و مخاطبان ارتباط نزدیکی داشت و مزایا، مشکلات تجهیزات و فناوری‌ها و نیاز فعالی صنعتی را به خوبی از آنها گرفت. همچنین ما در این نمایشگاه سعی می‌کنیم با بازدید از غرفه‌های شرکت‌های دیگر، فناوری‌های موجود در کشور را رصد کنیم.

به نقل از ستاد نانو، کمال‌آبادی فراهانی درباره بازار محصولات این شرکت می‌گوید: «بیشترین بازاریابی و فروش را در نمایشگاه ساخت ایران داشتیم، هر چند که به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌های اشتباه کمی اقبال به سوی محصولات تولید داخل کم شده است! ما مزیت‌های رقابتی برای صادرات داریم و یک دستگاه نیز به انگلستان فروخته‌ایم و چندین دستگاه نیز توسط مشتریان ما به خارج صادر شده است. هر چند برای داشتن مسیر هموار برای صادرات نیاز به تسهیل این مسیرها توسط سیاست‌های کلان است.

415480

سازمان آگهی های پرسون