امتیاز بسیار پایین مخاطبان به «ارباب حلقه‌ها»

دو قسمت اول «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» منتشر شد و با اینکه منتقدین از آن استقبال کردند.
تصویر امتیاز بسیار پایین مخاطبان به «ارباب حلقه‌ها»

به گزارش سایت خبری پرسون، بالاخره دو قسمت اول «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» منتشر شد و با اینکه منتقدین از آن استقبال کردند و این سریال امتیاز ۸۳ از صد را در این سایت دارد، اما به نظر می‌آید که مردم چندان از آن لذت نبرده‌اند و این سریال فعلا امتیاز بسیار پایین ۳۶ درصد را از مخاطبان روتن تومیتوز دریافت کرده است. در سایت متاکریتیک هم با وجود امتیاز ۷۱ در میان منتقدان، امتیاز کاربران ۲.۳ از ۵ بوده است.

بالاخره دو قسمت اول «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» منتشر شد و با اینکه منتقدین از آن استقبال کردند و این سریال امتیاز 83 از صد را در این سایت دارد، اما به نظر می‌آید که مردم چندان از آن لذت نبرده‌اند و این سریال فعلا امتیاز بسیار پایین ۳۶ درصد را از مخاطبان روتن تومیتوز دریافت کرده است. در سایت متاکریتیک هم با وجود امتیاز 71 در میان منتقدان، امتیاز کاربران 2.3 از 5 بوده است.

اما نکته مهم در باره رای مردمی این است که آرا بین دو گروه 4 و 5 ستاره و یک ستاره تقسیم شده است. یعنی به نظر می‌رسد مخاطبین به دوگروه افراد طرفدار سریال و افراد متنفر از سریال تبدیل شده‌اند و در حال مقابله با آرای یکدیگر هستند. بسیاری معتقدند این کمپینی از سوی طرفداران «بازی تاج و تخت: خاندان اژدها» است که می‌خواهند امتیاز این سریال را پایین بیاورند اما بسیاری از این نقدهای منفی مواردی مثل بازی‌های مصنوعی، تمرکز بر تنوع نژادی به جای قصه، عدم جذابیت شخصیت اصلی زن گالادریل (با بازی مورفید کلارک) و مقدار بالای تصاویر کامپیوتری بی‌کیفیت را دلیل رای پایین خود اعلام کرده‌اند.

آمازون هم اعلام کرده برای جلوگیری از «بمب نقد» شدن توسط ترول‌های اینترنتی، در سرویس خود قسمت امتیاز دادن به این سریال را بسته است. «بمب نقد» اصطلاحی است که در آن یک گروه با هدف‌گیری سیاسی یا فرهنگی خاص به یک سریال یا فیلم امتیاز بسیار منفی می‌دهند تا آن را بی‌کیفیت جلوه دهند.

در سایت IMDB که آن هم به متعلق به کمپانی آمازون است و در چند ماه اخیر مانور شدیدی روی این سریال داده، این سریال امتیاز متوسط 6.5 را از کاربران دریافت کرده است. در حالی که خاندان اژدها سریال رقیب، تا حالا امتیاز 8.9 را برای دو اپیزود اولش دریافت کرده.

منبع: سینمادیلی

414773